A Funcom szerint a játék szerverei képesek a nagy terhelésnek is ellenállni, így nem fog szerintük gyegélkedő állapot kialakulni a megjelenéskor.
A Dune: Awakening már várja a játékosokat, hogy beugorjanak és kipróbálják az élményt, mivel a Funcom folytatja a szerverek tesztelését az új, 2025. június 10-i megjelenési dátumig. Eredetileg május 20-án jelent volna meg a játék, de elhalasztották, mivel a Funcom szerint „a játéknak kellett még egy kis idő a sütőben”, hogy elvégezhessenek néhány változtatást és javítást, amit a zárt bétában részt vevő játékosok visszajelzései alapján terveztek.
Tömeges szerverterhelés és felkészültség
A bétatesztelés már hónapok óta tart, és azok a szerencsések, akik hozzáférést kaptak, részesei lehettek annak, hogy a Funcom folyamatosan feszegette a szerverek határait. Mégis, a műfaj rajongói tudják, hogy „még a legnagyobb MMO-k is megrogyhatnak a túlzsúfolt szerverek miatt”. A hét elején, a nyílt bétateszt megkezdése előtt a Funcom reagált ezekre az aggodalmakra, és kijelentette, hogy „ez nem az első rodeójuk”, és a csapat felkészült a megjelenéskori terhelésre.
A béta részletei és esély a belépésre
A bétahétvége május 9-től május 12-ig, hétfőig tart. Ha eddig nem kaptunk meghívót, még mindig lehetőségünk van regisztrálni a Steam-oldalon. A Funcom hozzáteszi, hogy „ha kívánságlistára tesszük a játékot és feliratkozunk a hírleveleikre, nő az esélyünk a bekerülésre”. Emellett ma a Funcom Twitch-csatornáján élő közvetítést is tartanak, ahol „több tízezer kódot osztanak szét”.
A bétában a játék első 25 órája érhető el, ami a történet első nagyobb részét fedi le. Ezúttal nincs NDA (titoktartási szerződés), vagyis „szabadon beszélhetünk és streamelhetjük is a játékot”. A végleges megjelenés június 10-én PC-re várható.
Forrás: WCCFTech, Funcom, Funcom, Steam, Twitch