Assassin’s Creed Shadows: a sugárkövetés használata könnyített a fejlesztőknek!

A sugárkövetés (ray tracing = RT) sok adatot és munkát spórolt meg a fejlesztőknek az Assassin’s Creed legújabb részében.

 

Néhány érdekes részlet derült ki az Assassin’s Creed Shadowsról az idei Game Developers Conference (GDC) során. Így tudtuk meg, hogy miért választja sok fejlesztő az RT használatát az „előre sütött” (baked) megvilágítás helyett. Erről beszélt Nicolas Lopez, a Ubisoft munkatársa. A franchise-ban használt globális megvilágítás hátterét ismertette, kiemelve, hogy minél összetettebb lett a játékvilág, annál több kompromisszumot kellett kötni.

Az Assassin’s Creed Unity-ben jó volt a megvilágítás, amit a viszonylag kis világ és a rögzített napszak tett lehetővé. Ha az Assassin’s Creed Origins ugyanazt a módszert alkalmazta volna, mint a Unity, a játék 450 GB világítási adatot tartalmazott volna, és a világítás „sütése” 3 hónapig tartott volna. A sorozat eddigi legösszetettebb játékvilágával rendelkező Assassin’s Creed Shadows 2 TB világítási adatot tartalmazott volna, és a világításra szánt munka két évet vett volna el. Mivel a sugárkövetés jelentősen leegyszerűsíti a fejlesztői terveket, a jövőben valószínűleg még inkább eltávolodnak majd az előre elkészített világítástól. A játék fejlesztője a hardveres viszonyok miatt mindkét megoldást támogatta, de hosszú távon inkább az RT-re szeretne támaszkodni.

A prezentáció során az Assassin’s Creed Shadows sugárkövetéses globális megvilágításhoz használt RTX 4080 GPU-val PC-n, konzolokon, valamint a PlayStation 5 Pro tükröződéskezeléshez kapcsolódó teljesítményadatait is bemutatták. Az RTGI negyed felbontást használó játékkal az Xbox Series X gyorsabb, mint az alap PlayStation 5 (4,30 ms az 5 ms-hoz képest). Az Xbox Series S még gyorsabb, de ez annak köszönhető, hogy a játék ezen a konzolon belső 900p felbontáson fut, míg a PS5 és Series X változatok 1440p-n. A sugárkövetéses tükröződések esetében a PlayStation 5 Pro-t nem lehetett más konzollal összehasonlítani, mivel ez az egyetlen konzol, amely támogatja ezt – a referenciaérték pedig az RTX 4080-as GPU-val lett megadva.

A fejlesztők így egyre inkább kötelező elemként tekintenek a sugárkövetésre, ami már a PC-s rendszerkövetelményekben is egyre gyakrabban jelenik meg, például az Indiana Jones and the Great Circle esetében.

Forrás: WCCFTech, GDC



Spread the love
Avatar photo
theGeek is here since 2019.

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu