Mínuszos eredmények mindenütt, és néhány nagyobb cím halasztást kapott… de ennek ellenére optimista a Ubisoft.
A Ubisoft üzleti jelentésében azt lehet olvasni, hogy a régóta várt Prince of Persia: The Sands of Time Remake valamikor 2026 elején érkezik. Kb. ez az egyetlen jó hír, amit a francia kiadó a közelgő játékkínálatával kapcsolatban megosztott, mivel Yves Guillemot, a Ubisoft vezérigazgatója szerint a vállalat néhány „legnagyobb” címének megjelenési időszakát eltolták. Nem részletezte, hogy mely játékokról van szó, csak annyit mondott, hogy ezek a legfontosabb játékok: „A pipeline-unk felülvizsgálata után úgy döntöttünk, hogy további fejlesztési időt biztosítunk néhány legnagyobb produkciónknak, hogy megteremtsük a legjobb feltételeket a sikerhez. Ennek következtében a 2026-27-es és a 2027-28-as pénzügyi évben jelentős tartalmak fognak érkezni a legnagyobb brandjeinkből,” mondta Guillemot.
A Ubisoft már korábban is 2026-ot nevezte meg a Prince of Persia: The Sands of Time Remake megjelenési ablakaként, de most már tudjuk, hogy a jelenlegi, 2026-os pénzügyi évének vége előtt számíthatunk rá, ami azt jelenti, hogy valamikor 2026 januárja és márciusa között érkezhet. The Division 3? Splinter Cell Remake? Ezekre akár 2028-ig várni kell, főleg az utóbbi esetében, holott az a franchise másfél évtizede nem kapott törődést. Nem lenne meglepő, ha a Ubisoft folyamatosan halogatná ezeket a játékokat, hogy inkább a nagyobb IP-kre (Far Cry, Assassin’s Creed) koncentráljon. Mindeközben a pénzügyi eredmények mind mínuszosak!
A Ubisoft még márciusban mondta, hogy a Tencenttel közösen új leányvállalatot alapított az Assassin’s Creed, a Far Cry és a Rainbow Six franchise-ok számára. A kiadó erre is kitért: a Ubisoft szerint ez az új leányvállalat olyan márka-ökoszisztémák kiépítésére fog összpontosítani, amelyek képesek örökzöld, milliárd eurós franchise-okká válni. A cél a narratíva-központú szóló élmények minőségének javítása, az élő szolgáltatás (live service) kínálat bővítése gazdagabb többjátékos funkciókkal és gyakoribb tartalomfrissítésekkel, a tartalomkészítés jelentős fokozása a Ubisoft technológiai stackjének kihasználásával, illetve a mobilos és kínai piacon való terjeszkedés.
A kínai terjeszkedés nem meglepő, hiszen a Tencent az egyik nagy kínai techcég. A Ubisoft szerint ez a leányvállalat jelenleg a működési modell átalakításán dolgozik azzal a céllal, hogy jobban megfeleljen a játékosok igényeinek, kiváló játékminőséget nyújtson és fegyelmezett tőkeallokációt vezessen be. A menedzsment célja, hogy az év végéig bejelentse az új szervezetet. Aztán szóba hozta azt is, hogy a költségek csökkentésén fog dolgozni a folyamatos célzott átszervezésekkel, azaz újabb leépítések lesznek idén…
Forrás: WCCFTech, WCCFTech, Ubisoft