Strauss Zelnick ismét felfelé tolta az elvárásokat a Rockstar közelgő játékával szemben. Azt is elárulta, mikor indult el valójában a fejlesztés.
A Take-Two vezérigazgatója, Strauss Zelnick szerint teljes mértékben indokolt volt a Grand Theft Auto VI elhalasztása, mert a Rockstar Games tökéletességre törekvő hozzáállásához szükség volt az extra időre. Az IGN-nek adott interjújában Zelnick elismerte, hogy a halasztás „fájdalmat okozott” neki, ugyanakkor határozottan kijelentette, hogy ez volt a helyes döntés, mivel szerinte a legfontosabb, hogy támogassák a csapatokat a kreatív vízióik megvalósításában.
„Ahogy egyre közelebb kerülünk egy olyan cím befejezéséhez, amely a tökéletességre törekszik, világossá válik, hol van még szükség csiszolásra. Ebben az esetben úgy gondoltuk, hogy egy kis plusz idővel a Rockstar Games korlátok nélkül valósíthatja meg az elképzeléseit. Én természetesen támogattam ezt a megközelítést. Nagyon jó érzésem van a 2026-os pénzügyi évet illetően. Bár a csúszások fájdalmasak – hogyan is ne lennének azok? –, a legfontosabb, hogy támogassuk a csapatokat a tökéletesség keresésében. Úgy vélem, hogy amikor eddig pontos megjelenési dátumot tűztünk ki, azt szinte mindig tartani tudtuk.”
Zelnick a Take-Two legutóbbi pénzügyi jelentésében úgy fogalmazott, hogy a Rockstar számára biztosított extra idő egy „méltó befektetés”. A csapat tehát megkapja a szükséges rugalmasságot, és bár konkrét ígéret nem hangzott el, Zelnick olyan magabiztosnak tűnt, amennyire csak lehet anélkül, hogy kerek-perec kijelentené: nem lesz újabb csúszás. Korábban már elmondta, hogy a cél a videojátékok és a szórakoztatóipar új mércéjének felállítása – valami olyan létrehozása, amit még nem láttunk.
Bár a Rockstar fejében valószínűleg már a Grand Theft Auto V óta megvolt az elképzelés a következő fő epizódról, Zelnick szerint a tényleges fejlesztés csak 2020-ban indult el komolyan. A kiadó beszámolója szerint ez a munka közvetlenül a Red Dead Redemption 2 sikere után kezdődhetett meg. Ha azonban a komolyabb gyártási fázis 2020-ban indult, az előkészítés már 2018-ban megkezdődhetett – vagyis a 2026. május 26-án PlayStation 5-re és Xbox Series-re megjelenő Grand Theft Auto VI fejlesztése legalább hét éve tart.
Forrás: WCCFTech, WCCFTech, IGN, Take-Two