A Haven Interactive Studiostól is távozott Jade Raymond, ami egyrészt felveti a Sony élő szolgáltatásos (live service) erőlködésének értelmét, másrészt pedig azt, hogy Raymond miért távozik 3-4 évente valahonnan…
Jade Raymond, a Sony Interactive Entertainment által 2022 márciusában felvásárolt Haven Interactive Studios alapítója elhagyta a céget – számolt be róla a Bloomberg. Bár a Sony nem közölt hivatalos indokot Raymond távozására, az ügyet ismerő, de névtelenséget kérő források szerint a kilépés néhány héttel a Fairgames belső tesztje után történt.
Igen, Fairgames. Korábban Fairgame$ volt a címe ennek az online lövöldözős játéknak. A stúdión belül néhány fejlesztő aggódott a játék fogadtatása és haladása miatt. Egy PlayStation-szóvivő így nyilatkozott a Bloombergnek: „Raymond hihetetlen partner és látnoki erő volt a Haven Studios alapításában, mélységesen hálásak vagyunk a vezetéséért és hozzájárulásáért, és minden jót kívánunk neki a karrierje következő fejezetéhez.”
A szóvivő hozzátette: „A Sony Interactive Entertainment továbbra is elkötelezett a Haven Studios támogatása mellett, és izgatottan várjuk az utat Marie-Eve Danis és Pierre-Francois Sapinski új stúdióvezetőkkel.”
A belső források szerint a Fairgame$ eredetileg idén ősszel jelent volna meg, de a Sony ezt 2026 tavaszára tolta el, vagyis fél év extra időt biztosítanak a fejlesztőknek. Ezek után viszont tényleg kérdéses, hogy a Sony mennyire gondolja komolyan a live service terjeszkedést, hiszen eddig egyetlen játék volt sikeres – de azt sem házon belül készítették, hanem a Helldivers 2-t az Arrowhead Game Studios.
Jade Raymond pályafutása pedig különös fordulatokat vett a Ubisoft-tól való távozása óta. Először a Electronic Arts-hoz igazolt, ahol létrehozta a Motive stúdiót, aztán a Google-höz csatlakozott, hogy a gyorsan megszűnő Stadia Games & Entertainment élére álljon, majd a Sony-hoz ment, hogy megalapítsa a Haven Interactive Studios-t. Innen vajon hova tovább?