„Elnézést kérünk,” nyilatkozta a Nintendo. Hibáztak, a rajongók pedig kiszúrták. A Switch 2 végül nem kapja meg az egyik fontos grafikai funkciót dokkolt módban: a VRR (Variable Refresh Rate) technológia kizárólag kézikonzol módban lesz elérhető.
A Nintendo folyamatosan csepegteti az infókat a Nintendo Switch 2-ről: már tudjuk, mik lesznek az első játékok, ismerünk pár technikai részletet és még az értékesítési előrejelzések is napvilágot láttak. Egy apróbb, de annál gyanúsabb változtatás azonban feltűnt néhány szemfüles rajongónak a hivatalos weboldalon – a VRR (Variable Refresh Rate, azaz változó frissítési ráta) támogatásával kapcsolatban –, és most már a konzol fejlesztői is elismerték: valóban hibáról volt szó.
Az áprilisi leleplezést követően a Nintendo frissítette a Switch 2 oldalát, és felsorolta az új hardver legfőbb funkcióit. Akkor még az szerepelt, hogy a VRR mind hordozható, mind dokkolt módban működni fog. Ám a játékosok hamar észrevették, hogy ez az információ titokzatos módon eltűnt a tévés csatlakozást bemutató szekcióból.
Most a Super Mario sorozat alkotói egy hivatalos közleményben reagáltak, amelyet a Nintendo Life tett közzé: „A Nintendo Switch 2 csak kézikonzol módban támogatja a VRR-t. A hivatalos oldalon tévesen szerepelt más információ, ezért elnézést kérünk.” Amikor rákérdeztek, hogy a későbbiekben egy frissítés hozhat-e VRR-t a dokkolt módhoz is, a válasz ennyi volt: „Jelenleg nincs ezzel kapcsolatban semmilyen bejelentenivalónk.”
Mi is az a VRR-technológia?
A VRR mára alapfunkcióvá vált azok számára, akik tökéletes képminőségre vágynak játék közben. Ez a technológia – amely bizonyos tévékben és monitorokban már régóta elérhető – a képernyő frissítési rátáját a játék aktuális képkockasebességéhez igazítja. Így csökken a képszakadozás és az akadozás, az élmény pedig jóval simább lesz. Most már hivatalos: mindez csak a Switch 2 kézikonzol módjában lesz elérhető.
Forrás: 3djuegos