Élet Kojima után? A japán géniusz erre is felkészült már!

Kojima Hideo felkészült arra, hogy mi történne a Kojima Productionsszel, ha ő már nem lenne, így a japán stúdió nem esne rögtön kilátástalan helyzetbe.

 

Kojima úgy éri el a halhatatlanságot, hogy egy pendrive-ot telepakol ötletekkel, amelyeket a munkatársai felhasználhatnak, miután ő befejezi földi tartózkodását. Az EDGE-nek adott interjújában Kojima elmondta, hogy a pandémia alatt egy súlyos betegség emlékeztette őt a halandóságára. Bár Kojima felépült, és most teljes erőbedobással dolgozik a Death Stranding 2: On the Beachen (és ezután az OD és a Physint is készülni fog), az élmény megmaradt benne.

Elkezdett azon gondolkodni, hogy vajon mennyi ideje van még hátra ahhoz, hogy kreatív munkát végezzen. Kojima szerint ez a halandósággal való szembesülés hozta létre a Physintet, de valami mást is: egy Kojima-márkájú ötletekkel teli pendrive-ot, amit a munkatársai átnézhetnek, miután ő már nem lesz. Ezzel biztosítani tudná az átmeneti időszakot, amíg kiheverik a stúdió vezetőjének elvesztését.

„Addig nem gondoltam, hogy öreg vagyok, tudod? Egyszerűen nem éreztem a koromat, és feltételeztem, hogy amíg élek, addig alkothatok. Nem tudtam semmit sem alkotni, és akkoriban sok embert láttam magam körül elmúlni. Szembesültem a halállal. Talán még 10 évem lenne hátra, hogy tovább folytassam az alkotó munkát? Adtam egy pendrive-ot az összes ötletemmel a személyi asszisztensemnek, amolyan végrendeletként. Talán a halálom után is folytathatják a munkát itt a Kojima Productionsnél… Ez egy félelem számomra – mi lesz a Kojima Productionsszel, miután én már nem leszek. Nem szeretném, ha csak a meglévő IP-inket kezelnék.”

Kojimára jellemző lenne, ha még 40-50 évvel később is készülnének játékok az ő koncepciói és elképzelései alapján. Elvégre ő volt az, aki anno egy Game Boy Advance-játékot is létrehozott, ahol a játékmenet meghatározó eleme volt a kazettába épített napelemes érzékelő (Boktai). Mindenesetre felkészül a legrosszabbra, ami nem rossz gondolat.

Forrás: PCGamer

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)