Két kiváló PlayStation Vita-játék is folytatást kaphatott volna, de…!

Igen ám, de ott van az a bizonyos de: valami mégis megakadályozta a Sony-t abban, hogy a nyugaton nem sok sikert elérő handheldet maga mögött hagyja…

 

Két, a rajongók által kedvelt PlayStation Vita-játék folytatása volt fejlesztés alatt, mielőtt mindkét játék költségvetését átirányították a PlayStation 4-es fejlesztésekre. Ezt állítja Yoshida Shuhei, aki a PlayStation Studios elődje, a Sony Interactive Entertainment Worldwide Studios vezetője volt, mielőtt a Sony indie vezetőjévé vált volna, ám a japán úriember azóta maga mögött hagyta a céget több mint három évtizednyi, ott elvégzett munka után.

Yoshida a héten elárulta, hogy a folytatások fejlesztés alatt álltak, de végül elvetették őket, amikor a Sony a kultikusan kedvelt (és Japánban hosszú ideig népszerűnek megmaradt) handheld helyett elkezdett a PlayStation 4-re koncentrálni. Yoshida a Sacred Symbols+-nak azt nyilatkozta, hogy valójában a Soul Sacrifice 2-n és a Freedom Wars 2-n is dolgoztak, de a költségvetés korlátozása miatt le kellett állniuk, és a PlayStation 4-re kellett áttérniük. Hozzátette, hogy a PlayStation 4-re való átállás a fő oka annak, hogy több Sony first-party (belsős) IP nem jutott el a PlayStation Vitára. Pedig láthattunk erre is példákat: a mostanában a Days Gone kapcsán ismert Sony Bend az Uncharted: Golden Abyss-t hozta össze a handheldre.

A Freedom Wars-t eredetileg a Dimps fejlesztette és a Sony Computer Entertainment adta ki. Bár nyugaton hiánypótló sikert aratott, a játék Japánban sokkal népszerűbb volt, és a második legmagasabb nyitóeladást érte el a PlayStation Vita-címek közül. „A távoli jövőben az emberiség a túlélésért küzd. A környezetszennyezés elpusztította a bolygót, és az emberiség maradványai a Panoptikonoknak nevezett, városméretű börtönök között oszlanak meg. Az erőforrások annyira szűkösek, hogy maga az élet bűnnek számít, és aki megszületik, az azonnal egymillió év börtönbüntetést kap,” olvasható a játék hivatalos leírásában. Felújítva amúgy januárban jelent meg.

A Marvelous a Soul Sacrifice-ot az időközben megszűnt PlayStation Japan Studio-val együttműködve fejlesztette. A játékot a Capcom veteránja, Inafune Keiji tervezte, és 2013-ban jelent meg, majd egy évre rá jött ki a bővített változat (Soul Sacrifice Delta).

Forrás: VGC, Patreon

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)