Igen ám, de ott van az a bizonyos de: valami mégis megakadályozta a Sony-t abban, hogy a nyugaton nem sok sikert elérő handheldet maga mögött hagyja…
Két, a rajongók által kedvelt PlayStation Vita-játék folytatása volt fejlesztés alatt, mielőtt mindkét játék költségvetését átirányították a PlayStation 4-es fejlesztésekre. Ezt állítja Yoshida Shuhei, aki a PlayStation Studios elődje, a Sony Interactive Entertainment Worldwide Studios vezetője volt, mielőtt a Sony indie vezetőjévé vált volna, ám a japán úriember azóta maga mögött hagyta a céget több mint három évtizednyi, ott elvégzett munka után.
Yoshida a héten elárulta, hogy a folytatások fejlesztés alatt álltak, de végül elvetették őket, amikor a Sony a kultikusan kedvelt (és Japánban hosszú ideig népszerűnek megmaradt) handheld helyett elkezdett a PlayStation 4-re koncentrálni. Yoshida a Sacred Symbols+-nak azt nyilatkozta, hogy valójában a Soul Sacrifice 2-n és a Freedom Wars 2-n is dolgoztak, de a költségvetés korlátozása miatt le kellett állniuk, és a PlayStation 4-re kellett áttérniük. Hozzátette, hogy a PlayStation 4-re való átállás a fő oka annak, hogy több Sony first-party (belsős) IP nem jutott el a PlayStation Vitára. Pedig láthattunk erre is példákat: a mostanában a Days Gone kapcsán ismert Sony Bend az Uncharted: Golden Abyss-t hozta össze a handheldre.
A Freedom Wars-t eredetileg a Dimps fejlesztette és a Sony Computer Entertainment adta ki. Bár nyugaton hiánypótló sikert aratott, a játék Japánban sokkal népszerűbb volt, és a második legmagasabb nyitóeladást érte el a PlayStation Vita-címek közül. „A távoli jövőben az emberiség a túlélésért küzd. A környezetszennyezés elpusztította a bolygót, és az emberiség maradványai a Panoptikonoknak nevezett, városméretű börtönök között oszlanak meg. Az erőforrások annyira szűkösek, hogy maga az élet bűnnek számít, és aki megszületik, az azonnal egymillió év börtönbüntetést kap,” olvasható a játék hivatalos leírásában. Felújítva amúgy januárban jelent meg.
A Marvelous a Soul Sacrifice-ot az időközben megszűnt PlayStation Japan Studio-val együttműködve fejlesztette. A játékot a Capcom veteránja, Inafune Keiji tervezte, és 2013-ban jelent meg, majd egy évre rá jött ki a bővített változat (Soul Sacrifice Delta).



