A PlayStation legerősebb grafikus motorját használja, mégis a technikai vezető szerint a PS4-ről PS5-re való váltás „nem egy nagy dolog”. Miközben már csak hetek választanak el a Death Stranding 2: On the Beach megjelenésétől, Akio Sakamoto szerint a fejlődés inkább a hatékonyságban, semmint a látványban érhető tetten.
Alig pár hét van hátra a várva várt Death Stranding 2: On the Beach PS5-ös debütálásáig, de a fejlesztőcsapat egyik kulcsfigurája máris meglepő nyilatkozatot tett. Miközben Hideo Kojima lassan megkezdi a promóciós kampányt, és a rajongók csorgó nyállal figyelik, hogyan teljesít az új generációs Decima Engine, egy másik, szintén bennfentes hang visszafogottabban nyilatkozott a konzol erejéről. A Kojima Productions technikai igazgatója szerint ugyanis a generációs ugrás „nem akkora durranás”.
Akio Sakamoto az Edge Magazine interjújában úgy nyilatkozott, hogy bár idén júniusban már hat év telik el az első és a második Death Stranding között – miközben a PS5 jelentősen erősebb hardverrel bír, mint a 2013-as PS4 –, a technikai fejlődés „nem olyan jelentős”. Ez különösen meglepő, ha figyelembe vesszük, hogy a folytatás első körben kizárólag PS5-re érkezik, június 26-án.
Csak a hatékonyság nőtt, nem a látvány
Természetesen Sakamoto nem kívánta teljesen lesajnálni a PS5 képességeit: kiemelte a gyorsabb betöltési időket és a fejlesztői szabadságot, amit a platform biztosít. Elmondása szerint a művészek ma már sokkal szabadabban dolgozhatnak anélkül, hogy elavult technikai trükkökhöz kellene folyamodniuk – bár hozzátette: „Ez olyan helyzetet teremtett, ahol a művészek teljesen elszabadultak” – jegyezte meg nevetve.
Megjegyzései összhangban vannak a játékiparban egyre erősebben terjedő nézettel, miszerint a generációs ugrások már nem látványos technikai forradalmakat hoznak, hanem inkább a munkafolyamatok hatékonyabbá tételét segítik elő. A hardver fejlődése napjainkban főként a gyártás megkönnyítését és az alkotói korlátok lebontását szolgálja – nem pedig az azonnali grafikai áttörést.
Bár a technikai vezető nyilatkozatai visszafogottnak tűnnek, a Death Stranding 2: On the Beach minden szempontból nagy dobásnak ígérkezik. Csakúgy, mint az első rész, a folytatás is szinte biztosan megjelenik PC-re is a jövőben – Kojima új játéka tehát akkor is magasra céloz, ha a mögötte álló hardverrel kapcsolatban nem mindenki van elragadtatva.
Forrás: 3djuegos



