A MindsEye című, futurisztikus akcióthriller, amelyet a GTA V egyik atyja, Leslie Benzies felügyel, egyesek szerint átverésnek tűnik, mivel eddig alig mutattak belőle valamit – most viszont itt van négy percnyi vágatlan játékmenet, válaszul a vádakra.
Hosszú hallgatás után újra előtérbe került a MindsEye, az ambiciózus futurisztikus thriller, amelyet a GTA V egyik korábbi vezetője, Leslie Benzies készít csapatával, a Build A Rocket Boy stúdióval. A Twitteren közzétett új, négy perces vágatlan játékmenet-videóval próbálnak meggyőzni minden kétkedőt, különösen azután, hogy egyre több kritika érte a projektet a promóció teljes hiánya miatt.
A videót az Everywhere hivatalos Twitter-oldalán osztották meg – ezen a platformon fog megjelenni a játék is. A játékmenetben Jacob Diaz volt katonát irányíthatjuk, aki egy idegi implantátum segítségével próbálja összerakni széttöredezett emlékeit. Bár a játékmenet alapjai a GTA-ra emlékeztetnek – lövöldözés és autóvezetés –, a játék nem kívánja újra feltalálni a műfajt.
A játék „kamu” nyílt világa azonban továbbra is kérdőjeleket vet fel. A bemutatott videó nem tisztázza egyértelműen, hogyan is működik ez a rendszer. A stúdió szerint a játék struktúrája a 2K Games első Mafia című játékára emlékeztet: kötött küldetések, amelyeket szabadon követhetünk, de a környezet – a Redrock nevű város – csak díszlet lehet, amely csupán illúzióját kelti egy élő világnak.
A fejlesztő válaszol a kritikákra
Miért érte ilyen mértékű kritika a MindsEye-t? A játék június 10-i megjelenése már közeleg, ám a projekt körüli csend, főleg egy olyan névhez kötve, mint Leslie Benzies, érthető módon kételyeket keltett a játékosokban. A stúdió eddig csupán pár másodperces játékrészleteket mutatott, ami sokak szerint nem elég ahhoz, hogy komolyan vegyék az egész projektet.
A közösségi médiában sorra jelentek meg az olyan kommentek, mint „Ez egy kamu játék” vagy „Nem tűnik valami meggyőzőnek”. A stúdió Twitter-bejegyzésében szereplő „Íme, négy megszakítás nélküli perc a MindsEye-ból” mondat szinte egyértelmű válasz a negatív hangokra. Sokan azonban még most is demót követelnek, mondván: ha már pénzt kérnek érte, nem elég a felszínes látvány.
Tovább bonyolítja a helyzetet, hogy több tartalomgyártó már kipróbálhatta a játékot, és a véleményeik nem túl biztatók. Sokak szerint a városban nincs mit csinálni, és a játék jelenlegi állapota alapján „inkább el kéne halasztani a premiert”. A Build A Rocket Boy azonban eddig nem jelzett semmilyen csúszást, így a MindsEye továbbra is június 10-én jelenik meg PS5-re, Xbox Series X|S-re és PC-re.
Forrás: 3djuegos