The Witcher 3: a nagy siker volt egy új korszak kezdete a CD Projektnek!

A CD Projekt RED (CDPR) az első két The Witcher után végre megfelelő állapotban adta ki a játékát, de ez a történet nem olyan egyszerű.

 

A The Witcher a megjelenéskor kissé katasztrófa volt, a The Witcher 2 már kicsit jobb állapotban kezdte, a The Witcher 3: Wild Hunt pedig egy mestermű volt hozzájuk képest. A The Witcher 3 sikere a CDPR-t a Sony gyorshívójára tette, de ennek más következményei is voltak. Volt egy kisebb mágikus gondolkodásmód is, hasonlóan a BioWare-mágiához. Ez az az elképzelés, hogy egy problémás játék a fejlesztés utolsó szakaszában összeáll. Bár a koncepciót többször is szétszedték, mégis fennmaradt, mert oly sok játék jön össze az utolsó pillanatban. Még egy olyan klasszikus is, mint a Thief: The Dark Project sem volt szórakoztató játszani, amíg majdnem kész nem lett. Az, hogy a The Witcher 3 is a célegyenesben állt össze, nem segített a stúdió gondolkodásmódján.

„Ez önbizalmat adott nekünk, hogy képesek vagyunk egy igazán ambiciózus és magával ragadó, nagyszabású RPG-t létrehozni. És hogy képesek vagyunk a súlyunk fölé kerekedni, és felvehetjük a versenyt a nagyokkal. Emlékszem, nagyon-nagyon féltem attól a színvonaltól, amit a Dragon Age: Inquisition fel fog állítani. A Witcher 3 önbizalmat adott nekünk, sok szempontból talán túl nagy önbizalmat is, hogy őszinte legyek, mert azt hiszem, ez volt a kezdete egy kis mágikus gondolkodásnak a cég számára, ami csak a Cyberpunk 2077 után szűnt meg.”

„Emlékszem, hogy a The Witcher 3 esetében láttam a játék egy olyan verzióját, amelyet 2015 februárjában állítottak össze. Emlékszem, odamentem Adam Badowskihoz, és azt kérdeztem, hogy hogy állunk, mert ez tényleg nem néz ki valami jól. Mintha azt mondtam volna, hogy nem kell aggódni, mert megcsináljuk az utolsó nagy lépést a javítással. Ez egy nulladik napi javítás lesz. Emlékszem, hogy beszéltem néhány kulcsfontosságú technikai emberrel, és őszintén szólva fáradtak voltak – kimerültek, de semmi baj. Meg fogjuk csinálni. És meg is csinálták. Persze utána még rengeteg javítás volt, de az egész dolog olyan volt, mint egy természeti erő. Nagy volt a káosz, és rengeteg utolsó pillanatban tett erőfeszítés, szerintem megfelelő tervezés nélkül,” mondja Michał Nowakowski, a CDPR társ-vezérigazgatója és az igazgatótanács tagja.

Kitért arra is, hogy miképp érezte magát a CDPR 2015 elején, majd a Cyberpunk 2077-et is felhozta. Annak a költségvetése négyszer akkora volt, mint a The Witcher 3-é, így az a gondolkodásmód is megváltozott: „Mindenki úgy érezte, hogy néhány pillanatig azt hiszem, hogy amikor valami történik, a végén lesz egy varázstündér, aki lejön, porszemet szór, és minden rendben lesz. Természetesen túlzok, de van ebben némi igazság. Ez tehát egy negatív változás. A pozitív változás a bizalom volt, ami szerintem segített bennünket abban, hogy felépítsük az ambíciót, ami szerintem még mindig nagy értéke a vállalatnak. Sok dolgot szinte elszigetelten fejlesztettünk ki, bármilyen furcsán is hangzik, így néha nem láttuk a tényleges hatását annak, hogy hogyan hatnak egymásra, amíg össze nem álltak. Ez valószínűleg sosem volt jó, de akkor működött, amikor a játékok terjedelme kisebb volt. Mint például a Witcher 1 és 2 esetében. De azt hiszem, a Witcher 3-nál már hallhattuk, hogy a hajó nyikorog egy kicsit. Ami a Cyberpunk 2077-et illeti, nem akarom, hogy úgy hangozzon, mintha az egész egy káosz lenne, tudod, égő szekér a tűzben, mert az sem lenne igaz. Remek producereink voltak, és rengeteg tervezés volt benne, aminek volt értelme. Ez egy nagy változás, ami a Cyberpunk után történt,” tette hozzá Nowakowski.

Remélhetőleg a The Witcher IV és a Cyberpunk 2077 is megfelelő állapotban fog majd elstartolni.

Forrás: PCGamer

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)