A fél iparág ünnepli a Baldur’s Gate 3-at, de vannak, akik szerint az egész trend visszaüthet, ha nem látják meg a valódi okokat. David Gaider, a Dragon Age veteránja szerint a nagy kiadók nem értik, mitől lett ekkora siker az RPG.
A Baldur’s Gate 3 sikere újra előtérbe hozta a vitát: tényleg reneszánszukat élik a körökre osztott RPG-k? A legtöbben a Larian játékát az új korszak zászlóvivőjének tartják, ám David Gaider, a Dragon Age, KOTOR és Baldur’s Gate legendás írója szerint a nagy kiadók most rossz következtetéseket vonnak le. „A Larian bebizonyította, hogy egy RPG-nek nem kell feladnia önmagát a sikerért. Nem muszáj mindenkinek megfelelni vagy a tömegeket kiszolgálni.” – mondta Gaider a PCGamesN-nek.
Szerinte a fő probléma, hogy a nagy cégek csak a felszínt látják, és már most elvárják a fejlesztőktől: „Legyen még egy Baldur’s Gate 3, de fele annyi pénzből.” „Ez nem így működik.” – mondja Gaider, aki szerint így pont az vész el, amitől egy történetközpontú RPG működhet: idő, költségvetés, kreatív szabadság.
Nem a receptet kell másolni, hanem a szabadságot
Gaider úgy véli, a Baldur’s Gate 3 valódi hagyatéka nem egy sablon, hanem a műfaj újraértelmezése. „A lényeg nem az, hogy mindenki ugyanazt a sémát kövesse, hanem hogy a kezdetektől vállaljon fel egyedi kreatív víziót.” Csak így lehet előrelépni, és valóban új, egyedi RPG-ket alkotni.
A játékbeli románc nem lehet csak pipálandó funkció
Gaider azt is kritizálja, hogy a romantikus kapcsolatok felszínesen jelennek meg a játékokban. „A veszély, hogy ezek a szálak csak kötelező, mechanikus elemek lesznek, pár párbeszéddel és egy átvezetővel.” Szerinte a romantika csak akkor ér valamit egy RPG-ben, ha tényleg jelentősége van, nem csak egy újabb marketinges funkció.
Forrás: 3djuegos



