A rajongók szerint az id Software túlzottan is áttervezte az egyik ellenféltípust a franchise legújabb részében.
A DOOM-ban elég sok ikonikus és félelmetes ellenséget terveztek át az évek során. A Cacodemon, az Imp és a Cyberdemon mind népszerű ellenségnek bizonyultak, amelyek kiállták az idő próbáját. Egy másik klasszikus, amely az összes modernebb epizódban szerepelt, a pokol bárója (Baron of Hell), bár az utóbbi időben megjelent három játékban mindháromban átesett egy kis átalakításon.
A 2016-os DOOM-ban kifejezetten hasonlított az eredeti dizájnra. A DOOM Eternal egy kicsit pokolibb esztétikát adott neki, ugyanis lángoló karmokkal bővült a repertoárja, és rózaszín helyett inkább szürkébb árnyalatot kapott. A DOOM: The Dark Ages is újratervezte, és itt az eddigi legdrasztikusabb változásról számolhatunk be, és szinte teljes egészében eltér a klasszikus Baron of Hell kinézettől. Ez annyira drasztikus változás a megjelenésben, hogy a téma nemrég a franchise subredditjén is felbukkant.
How are we feeling about the Baron redesign?
byu/sfwestbank inDoom
Volt, aki egy kicsit visszataszítónak nevezte az áttervezést, és azt kívánta, bárcsak ne távolították volna el a szarvait. Úgy tűnik, ez sem egy népszerűtlen vélemény. A közönség kissé úgy tekint rá, mint egy női fehérneműre. Több gúnynevet is kapott (Kozmikus bussy, Zombgina…). A mocskos dolgokon kívül a közönség beismerte, hogy nem is nagyon ismerték fel, és inkább a Quake-ben látott Shamblerre emlékeztette őket.
Van, aki szerint elvesztette eredeti Doom-érzetét, és ennek következtében azonnal kevésbé felismerhetővé vált. Tekintve, hogy az emberek nem is tudták, hogy ez volna a játékban a Baron of Hell, lehet, hogy igaza van. Volt, aki jobban örült volna a 2016-os vagy a 2020-as játékban látott bárónak. Talán lehetőség lesz a régebbi stílus felbukkanására, ha a játék DLC-t kap. Mivel a DOOM Eternal is kapott, van rá esély, de ha nem elég erősek az eladások, akkor ne számítsunk rá…
Forrás: TheGamer



