A lengyel fejlesztők nem csak dísznek teszik be a játékaikba sötétebb, komolyabb témákat (vagy mert megtehetik), hanem azért, mert ezzel is kihívás elé állítják saját magukat.
Nem éppen újdonság, hogy a Cyberpunk 2077 és a The Witcher 3 is kemény témákkal foglalkozik, de van néhány olyan kiemelkedő pillanat, ami már eléggé felkeltheti a figyelmünket. A GamesRadarnak a Bloody Baron és a Sinnerman küldetésszálakról beszélt Philipp Weber, a küldetések vezető tervezője. Ezek a küldetések a The Witcher 3-ban az elvetélés és a családon belüli erőszak, a Cyberpunk 2077-ben pedig a keresztre feszítés témáját járják körül. Weber elmondta, hogy a stúdióban senki sem veszi félvállról az ilyen témákkal való foglalkozást.
„Nem a sötétség kedvéért csinálunk súlyos dolgokat… Akkor csinálunk ilyesmit, ha van valami értelmes mondanivalónk, és akkor oda is merünk menni. A Bloody Baron számunkra tényleg a mérce. Voltak olyanok a stúdióban, akiknek problémáik voltak a Sinnermannel. Azt mondanám, hogy ha soha nem folytatsz ilyen vitát, akkor valószínűleg nem csinálsz művészetet, ha soha nem merül fel a kérdés, hogy „talán tényleg bátornak kell lennünk, mélyebbre kell merülnünk”. Talán van valami, ami rosszul is érintheti az embereket. Készen állunk erre? És azt hiszem, ezek olyan viták, amiket a mai napig folytatunk, de szerintem fontos, hogy megtegyük őket, mert különben soha nem leszel képes ilyesmit csinálni” – mondta Weber.
Ez egy érdekes határvonal. Minden művészeti ágnak megvannak az elszabadult fantáziái és a kihívást jelentő szövegei. Azoknak a játékoknak, amelyek kihagyják a durvább elemeket, általában kevesebb történetük van. A Dragon Age: The Veilguard története részben azért szenvedett, mert alaposan szanálták, és inkább érezték úgy, mintha a Bosszúállók lenne mint bármi más. Ha soha nincsenek keményebb beszélgetések, akkor valamilyen trükk nem lesz bevetve. Az eredménnyel pedig nehéz vitatkozni, tekintve, hogy a The Witcher 3 milyen óriási hatással volt az egész játékkultúrára…
Forrás : PCGamer, GamesRadar



