Deadcam: Pelenkát minden horrorrajongónak? Ez a VHS-stílusú horrorjáték rémálom garantáltan a frászt hozza rád! [VIDEO]

Vannak horrorfilmek, amelyek előrelátóan pelenkát adnak a nézőknek, de talán a Deadcam esetében sem lenne rossz ötlet. Ez az egyedül fejlesztett, kegyetlen túlélőhorror garantáltan nem mindenkinek való, és a hónap végén érkezik Steamen Early Access formájában – ráadásul új rémtörténetekkel folyamatosan bővül majd.

 

Az indie horror új kihívója olyan élményt ígér, ami még a legbátrabbakat is próbára teheti. A Deadcam első pillantásra a zavarba ejtő ’90-es évek házivideóinak stílusában készült, belső nézetes túlélőhorrorként mutatkozik be, amely a VHS-esztétikát ötvözi túlélési mechanikákkal és történetvezérelt felfedezéssel. Már az alapsztori is olyan hátborzongató, hogy sok játékos legszívesebben előre kérne egy pelenkát – pont úgy, ahogy a Terrifier 2 vetítéseken is osztogattak. A játékot Joure Visser, a Don’t Scream alkotója fejleszti, aki „analóg túlélőhorror”-ként hivatkozik rá, ahol minden végigjátszás egy talált VHS-felvételként működik. Az Early Access indulásakor (június 23.) először egy japán horrorral, egy elhagyott iskolában kezdhetünk, és a fejlesztő négy további történettel tervezi bővíteni a játékot a korai hozzáférés időszaka alatt.

 

Így teszi próbára az idegeidet a Deadcam

 

A Deadcam minden „file”-ja egy különálló, önálló élmény lesz, saját helyszínnel, történettel és játékmenettel, amely a sztorira szabott. Az első, japán témájú fejezetben három fegyverrel (katana, sörétes puska, pisztoly) lehet túlélni. Egy-egy fejezet kb. egy órás, de a három különböző befejezés miatt – amelyek közül csak az egyik számít „jó” endingnek és ad 100%-os teljesítményt – a játék többszöri újrajátszást ösztönöz.

A legfeltűnőbb elem a játék retro felülete, amely a régi kamerák kijelzőjét idézi, és vizuálisan is mutatja a paranormális aktivitás szintjét – például az ellenségek sebességét, közelségét. Ez a vizuális feszültség és az állandó veszélyérzet teszi igazi idegtépő élménnyé a játékot: olyan érzés, mintha egy elátkozott VHS-maratonban rekednél, ahol az esztétika maga a pszichológiai kínzás egyik eszköze.

A ’90-es évek nosztalgiája, a pszichológiai horror és az epizodikus felépítés (ami a V/H/S filmeket idézi) mind hozzájárulnak ahhoz, hogy a Deadcam az év egyik legfelkapottabb horrorjátékává váljon. Ha a frász tényleg ilyen nagy lesz, talán tényleg érdemes lenne pelenkát csomagolni minden példány mellé – pont, ahogy a Terrifier 2 reklámkampánya tette. Az ilyen élményeknél a lelki és testi védelem sosem árt.

Forrás: 3djuegos

 

Spread the love
Avatar photo
theGeek is here since 2019.