XDefiant: a producere nem csak a Ubisoftot, hanem a játékipart is elhagyta!

Mark Rubin, a nemrég bezárt Ubisoft élő szolgáltatású (live service) lövöldözős játékának felelős producere maga mögött hagyja a kudarc után a játékipart.

 

Rubin az eredeti Call of Duty: Modern Warfare játékokon és azok remasterein is dolgozott, mielőtt távozott volna az Infinity Wardtól, hogy az XDefianton dolgozzon. A játéknak viszont vége, Rubin pedig távozott a Ubisofttól – de nem megy máshová a játékiparban, hanem teljesen visszavonult! Ezt egy Twitter-bejegyzésben jelentette be, amelyben így fogalmazott:

 

„Ez egy szomorú nap az XDefiant rajongóknak és az összes szenvedélyes fejlesztőnek, akik olyan keményen dolgoztak ezen a játékon. Szeretnék köszönetet mondani mindenkinek, aki játszott vele, és mindenkinek, aki támogatta, akár nagy tartalomkészítő volt, akár csak rajongó. Minden hang számított. Valami figyelemre méltó dolog történt ezzel a játékkal: bár nagyon kevés marketingtevékenységet folytattunk, mégis az első hetekben a leggyorsabban szereztünk játékosokat egy Ubisoft-címhez képest – csak azért, mert ti mindannyian beszéltetek a játékról és népszerűsítettétek azt.

Sajnos a kevés vagy semmilyen marketinggel (különösen a megjelenés után) nem tudtunk új játékosokat szerezni a kezdeti megjelenés után. Voltak más problémáink is, amelyekkel kapcsolatban igyekeztünk átláthatóak lenni. Megbénító technikai adósságunk volt egy olyan motorral, amit nem arra terveztek, amit csináltunk, és nem volt elég mérnöki erőforrásunk, hogy ezt valaha is kijavítsuk. Személy szerint úgy gondolom, hogy a házon belüli engine-ek nem olyan értékes befektetés, mint amilyenek korábban voltak, és gyakran arra vannak ítélve, hogy lemaradjanak az olyan nagy motorok mögött mint az Unreal. Ez a technikai adósság magában foglalta a rettegett netcode problémákat is, amelyeket egyszerűen nem tudtunk megoldani az architektúra miatt, amivel dolgoztunk.

Így sok játékos számára, akiknek szilárd hálózati kapcsolatuk volt, a játék jól ment, de ha a kapcsolatban a legkisebb ellentmondás is volt, az engine egyszerűen nem tudta kezelni, és rossz élményt nyújtott. Normál esetben ezeket a pillanatokat a hálózat átvészeli. Ez volt a fő probléma az XDefiant esetében. A másik gond az volt, hogy nem állt rendelkezésünkre a megfelelő erőforrás a játékhoz szükséges tartalom elkészítéséhez. Amit a 3. évadban láttunk, az szerintem még az induláshoz sem volt elég tartalom. Voltak klassz funkciók, amik később, a 4. vagy akár az 5. évadban jöttek volna, és amik szerintem a játékot olyan teljessé tették volna, amilyennek már a megjelenéskor lennie kellett volna.

Mindenki – fejlesztők, vezetőség – szíve a helyén volt, de egyszerűen nem volt elég üzemanyagunk ahhoz, hogy végigvigyünk egy free-to-play címet. Nagyon szeretném megdicsérni és üdvözölni az összes fejlesztőt, aki az XDefianton dolgozott! A lapok nem nektek kedveztek, mégis fantasztikus, szórakoztató játékot raktatok össze. Őszintén úgy gondolom, hogy a pályáink a legjobb arcade shooter térképek közé tartoztak, amiket valaha készítettek. Szerintem hatással is voltunk az iparágra: sok reakció érkezett más játékoktól arra, amit mi csináltunk, ez pedig önmagáért beszél. Nagyon sajnálom, hogy nem tudtuk tovább vinni és fenntartani ezt a játékot.

Az XDefiant csapatát tavaly év végén elbocsátották, sokan más stúdiókhoz kerültek, ami szuper, és bízom benne, hogy mindenki, aki még keres munkát, hamar talál valamit. Ami engem illet: úgy döntöttem, hogy elhagyom az iparágat, és több időt töltök a családommal, így sajnos nem hallotok többé rólam új játék kapcsán. Szenvedélyesen törődöm a lövöldözős játékokkal, és remélem, valaki más felveszi azt a zászlót, amit én próbáltam vinni. Remélem, újra lesznek olyan játékok, amelyek törődnek a játékosokkal, tisztelettel bánnak velük, és meghallgatják őket. Még egyszer köszönöm mindenkinek, aki ennyi szenvedéllyel állt az XDefiant mögé.”

Sok sikert kívánunk neki a játékiparon túli életben!

Forrás: WCCFTech

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu