Az inXile Entertainment steampunk RPG-je nemcsak hangulatával és világával, hanem összetett párbeszédrendszerével is komoly mélységeket ígér – ráadásul több karakteres dialógusokra és valóban gonosz válaszlehetőségekre is számíthatunk.
Az Xbox Games Showcase alatt új játékmenet-videót láthattunk a Clockwork Revolution-ből, és ezzel párhuzamosan az Xbox Wire interjút is készített a fejlesztőkkel. Itt több érdekes részlet derült ki a játékról: a több karaktert is bevonó párbeszédek fontos szerepet kapnak, és bizony néhány válaszlehetőség szinte brutálisan gonosz lesz.
„Fontos volt számunkra, hogy közvetlenül az alapvető szerepjáték-rajongókhoz szóljunk, és megmutassuk, hogy mi is ez a játék valójában. Egy pillanatra lelassítjuk a dolgokat, hagyjuk lélegezni a beszélgetést, és megmutatjuk a működő rendszereket. Az a jelenet Alfie-val nem csak drámai, hanem megadja az alaphangot. Ez egy olyan játék, amely brutális tud lenni. Nem csak a harcban, hanem a döntéseidben és a világ reakcióiban is. Ez nem csak a jelenetekről szól, hanem arról a fajta mély, reaktív RPG-ről, amit szeretünk felépíteni, és amit a játékosaink elvárnak,” – mondta Brian Fargo, az inXile alapítója és a játék producere.
„A beszélgetéseknek értelmes következményei vannak, és azt hiszem, érdemes megemlíteni, hogy vannak igazán gonosz beszélgetési lehetőségeink. Ezek közül néhányat láthatsz a trailerben. Ha gonosz lehetőségeket kínálsz, akkor azoknak valóban kifizetődőnek és értelmes következményekkel kell járniuk ahhoz, hogy a jó döntések jó érzéssel töltsenek el. Ellenkező esetben nem igazán úgy játszol, ahogyan szeretnél játszani” – tette hozzá Fargo.
A rendező, Chad Moore (korábban az Arcanum: Of Steamworks & Magick Obscura egyik fejlesztője), ezt egészítette ki: „A többszemélyes beszélgetéseinket is kiemeli. Egyes beszélgetésekben több ember is részt vesz, és akit választasz, hogy kivel beszélsz, az különböző párbeszéd-ágakra küldhet. Ez vadul megváltoztathatja, hogy egy beszélgetés végül hova vezet. A trailer esetében Morgan a nyilvánvaló figyelmeztetések ellenére úgy döntött, hogy Alfie helyett Errollal beszél, és ez szegény Errol halálához vezetett. Tehát, ha ezt az utat választod, akkor Errol egy olyan karakter, aki nem lesz jelen a játék további részében.”
A Clockwork Revolution-t először két éve mutatták be, akkor még korai fejlesztési fázisban járt. Most a stúdió már azt ígéri, hogy időben meg fog jelenni. Ugyanakkor Phil Spencer nem említette a 2026-os Xbox-játékfelhozatalban, így egyre valószínűbb, hogy a játék csak 2027-ben érkezik meg Xbox Series-re és PC-re. A Microsoft új, multiplatformra nyitott politikája miatt pedig csak idő kérdése, hogy a program más konzolokra is eljusson.