A Techland vezére szerint a Dying Light 2 elfelejtette, mitől volt különleges a sorozat, de a Dying Light: The Beast visszatér a gyökerekhez: „Számunkra ez tényleg a Dying Light 3.” A folytatás nemcsak visszahozza az eredeti játék hangulatát, hanem új lehetőségeket és brutális fegyvereket is kínál. Az első demók alapján végre ismét a régi, veszélyes túlélőhorror élmény vár ránk.
A The Beast mindent hátrahagy, ami a második részt jellemezte – a zsúfolt várost, a karaktereket és a sutácska párbeszédrendszert –, és inkább egyenes folytatása az első Dying Light-nak, visszahozva Kyle Crane főszereplőt is. A PC Gamernek adott interjúban Tymon Smektała, a franchise igazgatója elismerte, hogy a Techland elrontotta a folytatást.
„Az első Dying Lightnál tényleg sikerült egy olyan játékot csinálnunk, ahol minden darab a helyén volt, és lehet, hogy ezt nem értékeltük eléggé” – mondta. „A Dying Light 1 a közösségünknek készült: keményvonalas túlélőhorror, nyitott világ, akció-kaland, nagyon erős túlélőelemekkel. A Dying Light 2-nél ezt elfelejtettük. Bár üzletileg sikeres volt, azok a játékosok, akik a legközelebb állnak hozzánk, azt mondták, elvesztettük az élt, a fenyegetést, a horrort, a feszültséget.”
Ezért a Techland most visszanyúlt az eredeti Dying Lighthoz és azt használta sablonként a The Beast fejlesztéséhez. „Az a mérce, amihez minden élményt viszonyítunk, a Dying Light 1, mert ott tényleg azt érezted, hogy egyedül vagy egy nagyvárosban, egy hatalmas térképen, zombik közt.”
Már a bemutató elején is érződött a The Beastben az első rész hangulata. Az új helyszín is emlékeztet arra a területre, és végre nem olyan sűrűn beépített, hogy soha ne kelljen a földre lépni. Állandóan döntéseket kellett hozni a következő ugrásról, kapaszkodásról vagy gurulásról – mindig mérlegeltem, gyorsabb lesz-e kocsikon ugrálni, vagy vállaljam a kockázatos átugrást egy keskeny gerendára. Négy alkalommal is meghaltam, mert túl bátran ugrottam, ami a Dying Light 2-ben ritkán fordult elő.
A The Beast jóval nagyobb játék, mint azt a mellékcíme alapján gondoltam volna. Teljesen új pályát, karaktereket és sztorit kapunk – Smektała szerint az utolsó végigjátszása 37 órás volt a mellékküldetésekkel együtt. Nem egy önálló bővítmény, hanem a következő Dying Light játék.
„Számunkra ez tényleg a Dying Light 3” – mondta Smektała.
„Lehet, hogy a projekt eleve kisebb ambícióval indult, de teljesen felvillanyozott minket, hogy Kyle Crane visszatér. Meg az is, hogy mit tudunk kihozni az új motorból, mennyire magabiztosak vagyunk a játékmenet terén.”
Igaz, vannak dolgok, amik nem változtak (például az UI még mindig kissé darabos), de már a megjelenéskor is sokkal több mindent lehet csinálni, mint a DL2 elején – például lőfegyvereket használni vagy autókat vezetni. A fegyverek a DL2-ben háttérbe szorultak a közelharc és a „középkori apokalipszis” kedvéért – ott maximum íjakat és számszeríjat lehetett találni, de a lövöldözés szándékosan háttérbe szorult.
A The Beast ezzel szemben már a legelején visszahozza a lőfegyvereket, sőt, még újdonságokat is kínál, például lángszórót. És ott van Kyle „Beast” formája is, egy új, fejleszthető üzemmód, amit sérülés után lehet aktiválni, és amivel szó szerint minden mozogót ripityára lehet zúzni.
Forrás: PC Gamer