Sokan eddig azt gondolták, hogy a Game Freak nem tud korszerűen kinéző játékot csinálni – de a Beast of Reincarnation, amit az Xbox Games Showcase 2025-ön mutattak be, végre elérte a tripla-A ipari vizuális szintet. A rajongók nem akarnak hinni a szemüknek.
Bár a legtöbben a Game Freak-et a Pokémon RPG-k fejlesztőjeként ismerik, a stúdió valójában nem a Nintendo tulajdona, és évtizedek óta dolgoznak kisebb, indie jellegű projekteken is. A legújabb alkotásuk, a Beast of Reincarnation (korábbi nevén Project Bloom) igazi meglepetést okozott, amikor az Xbox Games Showcase 2025-ön bemutatták – a látványvilága messze felülmúlja mindazt, amihez a japán fejlesztő eddig hozzászoktatott minket.
Bár a Game Freak sosem volt a technikai csúcsteljesítmény híve, a Pokémon legutóbbi generációi alaposan felbőszítették a rajongótábort: a grafika legjobb esetben is középszerű, de sokszor kifejezetten elmaradott, miközben teljesítménybeli gondok is akadtak bőven. Most, hogy itt a Nintendo Switch 2, ezek a problémák lassan javulnak, de a múltbeli csalódások emléke még élénken él a fanokban.
Mindenki ledöbbent, hogy ez tényleg Game Freak?
A 3D-s Pokémon-játékok és a Beast of Reincarnation technikai színvonala között akkora a különbség, hogy senki sem maradt közömbös: „Kimondom, amit mindenki gondol: EZT A GAME FREAK CSINÁLTA?” – írja TrashStack Redditen. „Mi van? Game Freak? Hol volt ez a csapat, amikor a Pokémon játékokat csinálták?” – kérdezi Taurus23Silver.
„Akkor Game Freak tényleg tud olyat is, ami nem néz ki úgy, mint tíz éve?” – értetlenkedik ScottFromScotland. „Mióta csinál a Game Freak rendes padlótextúrákat?” – teszi hozzá DodgerBaron. A Reddit közösség összességében nem akarja elhinni, amit lát – bár páran megjegyzik, hogy a játékmenetben akadnak FPS-esések.
A YouTube-hozzászólások is hasonló hangvételűek: sokan úgy vélik, a Pokémon fejlesztési ciklusa miatt nem tud a Game Freak ilyen szintet hozni. A valóság persze ennél összetettebb: a Beast of Reincarnation külön, Unreal Engine-ben fejlesztett projekt, amit a cég egyik dedikált csapata visz, míg a Pokémon-játékok egy belső motorral készülnek, amellyel évek óta küzdenek. Persze elképzelhető, hogy a mostani tapasztalat és technológiai ugrás a jövőben a Pokémon-játékoknak is jót tesz majd.
Forrás: 3djuegos



