Ezúttal nem fogja a Capcom utólag betenni a második kameraállást a játékba, ahogy ezt legutóbb a Resident Evil (8): Village esetében tette.
A Resident Evil Requiem volt a Summer Game Fest egyik nagyobb bejelentése. A Capcom játékáról megtudtuk, hogy visszaviszi a sorozatot Raccoon City-be annak pusztulása után (ne felejtsük, a Resident Evil 3 végén egy finom kis nukleáris töltettel megszabadultak a várostól). A Requiem főszereplője egy új karakter, Grace Ashcroft, a 2003-as Resident Evil Outbreak egyik szereplőjének lánya.
Grace Raccoon City-be tett utazása nem az egyetlen dolog, ami a Requiemben összeköti a régit és az újat. A franchise történetében először fordul elő, hogy bármikor válthatunk a külső és belső nézetes játékmenet között. A Capcom a Summer Game Festen egy zárt ajtók mögötti demóban mutatta be a funkciót mint egyfajta meglepetést. Az eredményt a japánok összehozták: ez valóban meglepetés volt, hiszen eddig egyszer sem volt gyárilag két külön, bármikor használható kameranézet.
Az átmenet nem olyan kecses, ugyanis ehhez meg kell állítani a játékot. A Capcom valószínűleg nem azt tervezi, hogy a játékosok folyamatosan váltogassák a kameraszögeket. Hasonlóan a Resident Evil Village-hez, amely a megjelenés után kapott egy külső nézetes módot, ez az opció azoknak szól, akik nem tudják megemészteni a Resident Evil gondolatát karakter nélkül a képernyőn. Ez a váltási lehetőség a franchise rajongói táborának megosztottságát is jelképezi, és ezt szeretné a Capcom valahogy kezelni. A cég a Resident Evil 7: Biohazardban és a Resident Evil: Villageben belső nézetre váltott, és anno a Capcom ezt a korábbi játékoktól megkülönböztető jellegzetességként hirdette, de a Resident Evil 2 Remake és a Resident Evil 4 Remake töretlen népszerűsége miatt nem lehet figyelmen kívül hagyni a régi, váll feletti kamerát sem.
Nehéz elképzelni azonban, hogy a Resident Evil Requiem felérjen az Resident Evil 7 klausztrofób horrorjához, miközben két nagyon különböző nézőpont köré tervezik. A két kamera támogatása azt jelenti, hogy a Requiem szintjeit szükségszerűen külső nézetre tervezik, ami széles folyosókat és minimális rendetlenséget jelent, hogy kevésbé akadjon be a lebegő kamera a február 27-én PlayStation 5-re, Xbox Series-re és PC-re megjelenő játékban.
Forrás: PCGamer