KÉZIKONZOL HÍREK – A Microsoft és a Sony is handhelddel készül a következő konzolgenerációban, és most az utóbbi készülékéről hallani egyet s mást.
A jól ismert AMD-s szivárogtató, Kepler_L2 ismét felbukkant a NeoGAF fórumon, és további információkat árult el a már egy ideje pletykált handheld masináról. Szerinte a rendszert meghajtó AMD APU lesz az egyetlen a cégtől, amely a közeljövőben MI-felskálázással fog rendelkezni. A bennfentes azt is hozzátette, hogy a handheld 16 GB LPDDR5X RAM-mal érkezik majd annak ellenére, hogy csak néhány év múlva jelenik meg, mivel az LPDDR6 még odébb van, és hogy az alap PlayStation 5 memória-sávszélességének 1/3-ával rendelkezik majd, bár több gyorsítótárral és továbbfejlesztett memóriatömörítéssel.
A rendszer cache-ét tisztázva a kiszivárogtató megerősítette, hogy 4 MB L2 gyorsítótárral és 16 MB MALL gyorsítótárral fog rendelkezni, amivel a jelenlegi generációs rendszerek nem rendelkeznek. Ami a PlayStation handheld architektúráját illeti, Kepler_L2 megismételte, hogy mind a handheld platform, mind a PlayStation 6 a gfx13 (RDNA 5/UDNA) architektúra egy elágazásán fog alapulni. Mivel az AMD alig néhány hónapja dobta piacra a Radeon RX 9000-es sorozatot az RDNA 4-gyel, ez még eléggé futurisztikusnak hangzik.
A PlayStation handheldről már jó ideje vannak pletykák, de a Sony nem adott jelzést arra vonatkozóan, hogy létezik-e. Mégis hallottuk a múlt héten, hogy a PlayStation 5 és a PlayStation 5 Pro hamarosan alacsony energiafelhasználású üzemmódot kap, amely az energiatakarékosság érdekében csökkenti a teljesítményt, és ez vélhetően a még be sem jelentett handheld teljesítményprofilja lesz, így egyre valószínűbbnek tűnik, hogy valóban készül egy ilyen készülék.
Eközben a Microsoft az idei Xbox Game Showcase során világossá tette a handheld piaccal kapcsolatos terveinek egy részét, amikor bejelentette a ROG Xbox Ally-t, egy handheld PC-t, amely egyértelműen Xbox ízesítéssel érkezik. A cég állítólag egy teljes értékű handhelden is dolgozott, de a terveket állítólag leállították, hogy a Windows 11 handheld játékteljesítményének javítására koncentráljanak, amely elmarad a SteamOS által kínált teljesítménytől…