A Dead Space atyja beszólt: „Ma már nem hagyják jóvá az eredeti ötleteket a játékpiacon!”

Glen Schofield, a Dead Space alkotója szerint nem a fejlesztők, hanem a vezetők miatt halt ki az igazi kreativitás az iparban. Szerinte egy vérgőzös, végtagcsonkolós űrhorror ma már labdába sem rúghatna a kiadóknál. Az ikonikus fejlesztő szerint a játékkiadók túlságosan óvatosak lettek, ezért ilyen alkotások ma már el sem készülhetnének.

 

2008-ban egy űrmérnök főszereplésével jelent meg az a videojáték, amely alapjaiban rázta meg az egész iparágat. A Dead Space videojáték-történelem, hiszen újradefiniálta az űrhorror műfaját, és bebizonyította, hogy a műfaj a tripla-A kategóriában is képes újat mutatni. Azóta sok év eltelt, olyannyira, hogy még az EA legendás sorozatának atyja is kiadott egy másik játékot, amely viszont már nem aratott osztatlan sikert. A The Callisto Protocol elbukott, de Glen Schofield számára maradandó tanulságokat hagyott maga után.

Két ilyen játék vezetőjeként Schofield ma úgy véli: egy új Dead Space-t ma már nem engednének kiadni. A veterán dizájner a Sectornak adott interjúban elmondta, hogy a mai játékipar inkább a biztonságos formulákat választja az eredetiséggel szemben. „A Dead Space-ben használt ötletek – mint a hátra szerelt diegetikus UI, a HUD hiánya vagy a csonkolás – annak idején őrültségnek számítottak, ma már teljesen hétköznapiak. Akkoriban még mindenféle vad ötlet előkerülhetett.”

„Ma már sokkal nehezebb.” – teszi hozzá Schofield. „Azt mondod: ‘Legyen, hogy egy kés nő ki a fejéből!’ – és mindenki rávágja: ‘Ez már volt.’ Szóval tényleg kreatívnak kell lenni.” Schofield szerint nem a fejlesztők, hanem a döntéseket meghozó vezetők az igazi hibásak a kreativitás hiányáért az iparban. „Ez pontosan a probléma. Nem a fejlesztők a gond, hanem a vezetők – és én magam is 20 éve vezető vagyok!”

 

A pandémia után minden megváltozott az iparban

 

Schofield arról is beszélt, hogy a pandémia alatt a stúdiók rengeteg pénzt kaptak – például Jade Raymond 200 millió dolláros támogatást. „COVID alatt dübörgött az iparág. A vezetők elképesztő összegeket öntöttek stúdiókba, hatalmas költségvetéseket osztottak ki. Szinte osztogatták a stúdiókat és a játékokat.” Most viszont a befektetők sokkal inkább kisebb, 10 milliós projekteket támogatnak, és nem veszik figyelembe, hogy a rajongók továbbra is nagy, ambiciózus címeket akarnak. „A játékosok továbbra is nagy játékokat szeretnének. Nem csak szolgáltatás alapú címeket – igenis kellenek a nagy játékok is.”

Forrás: 3djuegos

Spread the love
Avatar photo
theGeek is here since 2019.