PlayStation: megszűnhetnek a PC-s régiókorlátok?

Eközben a PlayStation 5 valamiben végre legyőzte a PlayStation 4-et… ehhez azért kellett több mint fél konzolgeneráció.

 

A PlayStation belső fejlesztésű (first-party) játékainak PC-re való átültetése mindig is sikeres kellett volna, hogy legyen, hiszen sokan támogatják, hogy több ember játszhasson jó játékokkal ott, ahol akar. A Sony azonban úgy tűnik, hogy a játékosokat arra próbálta kényszeríteni, hogy Steam-fiókjukat összekapcsolják egy PlayStation Network-fiókkal, és blokkolja a játékai – még a csak általa kiadottakat is, mint például a Stellar Blade – értékesítését abban a több mint 100 országban, ahol a PSN nem elérhető.

Ez a Helldivers 2-vel kezdődött, és azóta minden PlayStation-játék PC-re történő portolásakor beszédtéma. Úgy tűnik azonban, hogy a PlayStation kezd belátásra térni. A God of War: Ragnarök, a The Last of Us Part II Remastered, a Marvel’s Spider-Man 2 és a Helldivers 2 esetében a régiókorlátozások már megszűntek. Remélhetőleg ez annak a jele, hogy a későbbiekben nem kell régiózárról beszámolnunk. A Days Gone Remastered nemrég jött ki régiózártól mentesen, és most, hogy a régebbi játékokból is eltávolították azt, talán ennek a történetnek vége.

Eleve semmi értelme nem volt annak, hogy a PlayStation a Steamre hozza a játékait azzal a szándékkal, hogy olyan játékosok is játszhassanak, akiknek esetleg nincs hozzáférésük a PlayStationhöz, vagy valamilyen okból nem konzolon akarnak játszani, csak azért, hogy aztán a világ több mint 100 régiójában kifejezetten ezeket a játékosokat blokkolják a játékaiktól…

A Sony éves befektetői prezentációja során a vállalat megerősítette, hogy március 31-ével bezárólag a PlayStation 5 havi aktív felhasználói száma végre meghaladta a PlayStation 4-ét, ami azt jelenti, hogy végre egyre több PlayStation játékos kezd átállni a jelenlegi generációs hardverre. Egy évvel ezelőtt a Sony megerősítette, hogy az arány még 50/50 volt a két konzol között. Miközben a Sony Interactive Entertainment elnök-vezérigazgatója, Nishino Hideaki beszélt, a prezentáción a lent látható dia is szerepelt, amely azt mutatja, hogy a PlayStation 5 játékosok teszik ki a PlayStation 124 millió havi aktív felhasználójának többségét. Ez az eredmény a 2023-ban közölt 123 millió aktív felhasználóhoz képest növekedést jelent, ami már akkor is rekordot jelentett a Sony számára.

„Platformunk erősebb mint valaha. Továbbra is egyre több játékost vonzunk, és most már több mint 124 millió havi aktív felhasználónk van. Az általunk kínált tartalmak és szolgáltatások széles skálája révén ezek a játékosok minden eddiginél elkötelezettebbek, ami rekordmagas játékórákat eredményezett. A platformunk is elérhetőbb mint valaha. A PlayStation 5 kínálja a legjobb módot a játékosok számára, hogy megismerjék tartalmainkat, és így ez a játékosbázis tovább nőtt. Ezek a játékosok rendkívül elkötelezettek, többet költenek a tartalomra és a szolgáltatásokra mint a korábbi generációkban. A PlayStation 4 azonban továbbra is fontos hozzáférési pont marad a meglévő játékosok számára, hogy megismerjék tartalmainkat és szolgáltatásainkat, és továbbra is elkötelezettek vagyunk az ő kiszolgálásuk mellett,” mondta Nishino.

Nishino kommentjei más témákra is kitértek; ezekkel a nap folyamán foglalkozni fogunk még.

Forrás: WCCFTech, WCCFTech, Bsky, Inwebmeeting

Spread the love
Avatar photo
BadSector is a seasoned journalist for more than twenty years. He communicates in English, Hungarian and French. He worked for several gaming magazines - including the Hungarian GameStar, where he worked 8 years as editor. (For our office address, email and phone number check out our impressum)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu