Switch 2: A Sony szerint csak a PS5 tud igazi nagy képernyős élményt – és nem tartanak a Nintendótól!

A Sony vezetése szerint nincs okuk aggodalomra a Switch 2 miatt, mert szerintük csak a PlayStation 5 képes igazán lehengerlő élményt adni nagy tévén. Az új Nintendo konzol lenyűgöző rajttal debütált világszerte, mégis azt vallják, a PS5 az egyedüli, amely a prémium játékélményt biztosítja. Szerintük a több platformra való fejlesztés áldás a piacnak, de a legjobb hely továbbra is a PlayStation marad.

 

A PlayStation hivatalosan is közölte, hogy nem aggódik a Switch 2 miatt, és úgy véli, a PS5-szintű teljesítmény kell az igazán nagy élményhez nagy képernyőn. A Switch 2 múlt héten jelent meg, rekordeladásokat döntve globálisan és Japánban is. A PlayStation szempontjából fontos, hogy a Nintendo új konzolja már jóval erősebb hardvert kapott, közelebb került a modern platformokhoz (de még mindig inkább PS4-es szinten van, mint PS5-ön), ráadásul széles harmadik fél játékfelhozatallal startolt.

A Sony Interactive Entertainment új elnökét és vezérigazgatóját, Hideaki Nishino-t pénteken arról kérdezték egy üzleti szegmens-megbeszélésen, hogy tart-e attól, hogy a Switch 2 erősebb hardvere és a Nintendo egyre jobb kapcsolata a harmadik fél kiadókkal nehezebb kihívást jelenthet a PlayStationnek a következő években. „Szorosan figyeljük a játékpiac egészét, beleértve a többi szereplő lépéseit is,” – válaszolta. „A piaci katalizátorok összességében jót tesznek az egész iparágnak, mert felkeltik az érdeklődést és növelik a keresletet. Jó dolog, ha új szereplők érkeznek.”

„Ahogy már említettem, nekünk egyedi stratégiánk van. A PlayStation 5-öt úgy terveztük, hogy a lehető legmélyebb, legimmerzívebb játékélményt adja – ebbe beletartozik a DualSense kontroller innovációja is. Úgy gondoljuk, a PS5-szintű teljesítmény szükséges ahhoz, hogy igazán jó élményt nyújtsunk nagy képernyőn. Így kínálunk egyedülálló megoldást a játékosoknak és fejlesztőknek ebben a generációban.”

Nishino hozzátette: „A kiadók stratégiája egyre inkább a multiplatform jelenlét felé tolódik, így egyre több platformon ugyanazokat a játékokat lehet játszani, ami a fejlesztők számára előny. Nekünk az a feladatunk, hogy ezek között is a PlayStation maradjon a legjobb hely a játékra és megjelentetésre.”

„Ezért is tettük lehetővé a fejlesztőink számára, hogy a szolgáltatásainkat kihasználva egyedi, lenyűgöző játékélményeket hozzanak létre, magas elköteleződéssel és jó monetizációs lehetőségekkel. Ezt következetesen tesszük, ahogy az iparág és a versenyhelyzet változik. Természetesen a PlayStation Studios és franchise-aink is különleges szerepet kapnak, mert ezek mutatják be legjobban, milyen a PlayStation-élmény.”

Az elnököt megkérdezték arról is, hogy néhány Sony-befektető attól tart: a Nintendo népszerűsége a fiatalok körében csökkentheti a PlayStation piaci részesedését, ha ezek a játékosok idővel nem „nőnek át” a Sony platformjára. Nishino szerint a PlayStation márkanév harminc éve minden korosztályhoz eljutott, és a sokféle fejlesztő támogatásával továbbra is „a legnagyobb választékot tudjuk nyújtani a játékosoknak.”

A PlayStation Studios vezetője, Hermen Hulst szerint a Sony első fél fejlesztői egyre szélesebb közönséget szólítanak meg, köztük a fiatalabbakat is. „A többgenerációs rajongótáborral rendelkező franchise-ok, mint a Marvel’s Spider-Man mellett, olyan sorozataink is vannak, amelyek eltérő játékostípusokhoz szólnak,” – mondta. „A Horizon például nagyon népszerű a női játékosok körében, az Astro Bot pedig Tokióból, a Team Asobi műhelyéből, igazi kedvenc lett gyerekek és felnőttek között is.”

„A PlayStation márkát és ökoszisztémát is úgy erősítjük, hogy franchise-ainkat új formátumokba, filmekbe, tévésorozatokba, animékbe visszük át. Az anime különösen fontos a fiatalabb közönségnek, ezért ez számunkra is stratégiai előny.”

Forrás: Video Game Chronicles

Spread the love
Avatar photo
theGeek is here since 2019.