The Outer Worlds 2: a rendező kifejtette, kinek a döntése volt az áremelés!

A Microsoft első játékáról van szó, ami már nem 70, hanem 80 dollárért (32 ezer forintért) lesz majd megvásárolható.

 

Brandon Adler, a The Outer Worlds 2 rendezője állt elő a legésszerűbb és legszimpatikusabb fejlesztői magyarázattal, amit eddig hallhattunk egy játék 80 dolláros árcédulájára. Lényegében kimondta, hogy sajnálja, de ez nem az ő döntése volt. Erről beszélt a Summer Game Fest során Adler a GamesRadarnak: „Mi egy játékfejlesztő cég vagyunk. Szeretünk játékokat készíteni. Nem mi szabjuk meg a játékaink árát. Személy szerint, mint játékfejlesztő, azt kívánom, bárcsak mindenki játszhatna a játékommal, mert én ezt szeretném az egészből. De hogy miért a 80 dolláros ár, arról őszintén az Xbox embereivel kellene beszélni,” mondta Adler.

Az árkérdés mindenkit foglalkoztat, hiszen a Mario Kart World és a hamarosan megjelenő Borderlands 4 is 80 dolláros szintre tornázza fel az árat. A Gearbox vezetője, Randy Pitchford magyarázkodásáról már beszámoltunk. A játékiparban felmerülő munkaügyi kérdések és a még mindig tartó foglalkoztatási válság miatt a játékfejlesztés emberi és anyagi költségei a beszélgetések fő témájává váltak. A játékokat nehéz és drága elkészíteni, és az áraik nagyrészt nem tartottak lépést az inflációval. Az érvelés szerint az N64-es játékok 60 dolláros ára a mai piacon jóval 100 dollár felett lenne, így a 70 vagy 80 dolláros áremelkedés valójában visszafogott.

A bérek az elmúlt 50 évben stagnáltak – derül ki az Economic Policy Institute 2015-ös jelentéséből. A lakástulajdon sok országban egyre inkább elérhetetlenné válik, míg a bérleti költségek, az egészségügyi adósságok és a diákhitelek adósságai végletes pénzügyi nyomást jelentenek. A szórakoztatóelektronikai cikkek mindeközben megfizethetőbbek mint valaha. A PC-k és monitorok jóval olcsóbbak mint három évtizede. A játékosoknak több és olcsóbb játéklehetőségük is van az előfizetéses szolgáltatásoknak, a Steam eladásoknak, a folyamatos indie reneszánsznak köszönhetően. A régebbi és olcsóbb PC-s hardverek (beleértve a Steam Decket is) jóval hosszabb ideig képesek ésszerűen eltartani egy hobbistát mint korábban bármikor, ami némileg enyhíti a nevetséges GPU-árhelyzetet.

Mindez az iparág elbocsátási válságának hátterében álló néhány fő probléma kiterjesztéseként – ilyen az AAA játékok készítésének megnövekedett költségei, az a tendencia, hogy a megjelenéstől számított egy hónapon belül vagy fellendülnek, vagy leállnak, és az iparág vezetőinek következetes mulasztása, hogy nem számolnak ezekkel a fejleményekkel. Ha a fent felsorolt tényezőkkel foglalkozó vásárlóközönségnek nem érdeke egy 80 dolláros játékra költeni, az nem erkölcsi hiba a részükről – hanem a kiadók, stúdióvezetők és más magas szintű döntéshozók stratégiai és tervezési hibája. Az a tény, hogy valaki magasan a vezetőségben úgy döntött, hogy dollármilliókat és évek munkáját fekteti egy olyan játékba, amivel nem akarunk játszani, nem a mi problémánk.

Az Obsidian stratégiája, miszerint ~300 alkalmazottját úgy osztja fel, hogy egyszerre több, kisebb projekten dolgozzanak, olyan szintű termelékenységet eredményezett, amire a mi korunkban, amikor a fejlesztési idők egyre hosszabbak és az elbocsátások tömegesek, még nem volt példa. Ez a Pentiment (20 dollár) és a Grounded (40 dollár) elfogadhatóbb árát eredményezte, de az Avowedért már 70-et kellett fizetni. A The Outer Worlds 2 árcédulája albatrosznak bizonyulhat a nyakán, bár fogalmunk sincs, hogy a Microsoft milyen belső alkímiával határozza meg, hogy mi az eladási siker vagy kudarc.

A Steam értékeléseinek számát elnézve a Microsoft által kiadott Indiana Jones and the Great Circle 8860 felhasználói értékelése kevésnek tűnik egy ilyen nagy presztízsű játékhoz képest, amit a szeretett MachineGames stúdió készített, de a jelek szerint „jól fogyott”, ha figyelembe vesszük a konzoleladásokat és az Xbox több mint 35 millióra becsült Game Pass-előfizetőjének fekete dobozát – a Microsoft nem közöl játékosszámokat vagy más mérőszámokat az egyes játékokról a konzolokon vagy a szolgáltatáson…

Forrás: PCGamer, GamesRadar, EPI

Spread the love
Avatar photo
theGeek is here since 2019.

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu