Az Apple hardverén nem olyan egyszerűen érte el ezt az eredményt a CD Projekt RED (CDPR) játéka, ezért közelebbről kell megvizsgálni.
Az M4 Max a 16 magos CPU-nak és 40 magos GPU-nak köszönhetően csúcskategóriás specifikációkat kínál, így ez a chipset 120 FPS-sel képes futtatni a Cyberpunk 2077: Ultimate Edition-t. Bár lenyűgöző, hogy ez a SoC ilyen magas képkockasebességre képes, de vajon pontosan milyen beállítások mellett éri el ezt a teljesítményt? Az Apple Parkban tartott demó szerint elvileg ultra beállításokkal futott a játék. A port idén jelenik meg, és a CDPR megerősítette, hogy olyan fejlett funkciókat támogat majd, mint a path tracing, a képkocka-generálás és a beépített térbeli hangzás. Fontos kiemelni, hogy az „ultra” nem feltétlenül jelent minden beállítást maximumon, így lehet némi mozgástér az M4 Max számára.
Nem meglepő, hogy az Apple MetalFX felskálázási technológiája javíthatott a frame rate-en, de egyelőre nincs információ arról, hogy pontosan melyik módot alkalmazták. Mind a 14”-os, mind a 16”-os MacBook Pro modellek igen éles, nagy felbontású kijelzőkkel rendelkeznek, a legalacsonyabb natív felbontás is 3024 x 1964. A játék natív felbontáson, felskálázás nélkül, ultra beállításokkal futtatva nagy eséllyel 30 FPS alá esne vissza, így ez nem lehetett a demó alapja.
A WWDC 2025 rendezvényen – ahol bemutatták a macOS Tahoe 26-ot – az Metal 4 API új funkciója az interpoláció, vagyis a képkocka-generálás volt, amely a képfrissítési sebesség növelését és a játékmenet simaságát szolgálja. Ebből kiindulva feltételezhető, hogy a CDPR játéka is engedélyezve használta ezt a technikát. Végső soron az M4 Max nem egy olyan szintű hardver, mint mondjuk az Nvidia GeForce RTX 4090, így path tracing nélkül, de képkocka-generálással érhette el ezt a teljesítményt.
Forrás: WCCFTech