Két játék és három év után a Dying Light fejlesztői feladták: végre „azokat a fegyvereket adják a játékosoknak, amikre annyira vágytak”. Tymon Smektala, a Techland játékigazgatója szerint lehetetlen mindenkinek megfelelni, de ezúttal megpróbálják.
A Techland nagy fordulatot akar vinni a Dying Light széria élményébe, miközben nem veszítik el azt, amitől a sorozat igazán egyedi lett. A 2025-ös Summer Game Fest részeként a Dying Light: The Beast csapata új részleteket árult el a játék fejlesztéséről, valamint egy döntésről, amely ugyan vitatott, de egyenesen a közösség igényeire reagál: igen, ezúttal lesznek lőfegyverek, ráadásul fontosabb szerepben, mint valaha. Ugyanakkor nem egyszerű „több ugyanaz”, hiszen céljuk, hogy a fegyverek beépítése ne törje meg a sorozat brutális, fizikai közelharc-hangulatát.
Egy GamesRadar-nak adott interjúban Tymon Smektala, a projekt igazgatója elismerte, hogy a fegyverek hiánya a Dying Light 2-ben narratív szempontból következetes volt, de nem maradt kritika nélkül. Az általuk ábrázolt posztapokaliptikus világban már nem működtek a gyárak, ezért logikus volt a botok, tákolt kések és rozsdás csövek használata. Azonban a játékosok reakciója világos volt: „Az első, amit hallottunk a megjelenés után: ‘hol vannak a fegyverek?'” – idézi fel Smektala.
Techland tehát engedett a rajongói nyomásnak, de árnyalatokkal. A The Beast-ben lesznek fegyverek, de kialakításuk célja, hogy ne borítsák fel a közelharc egyensúlyát: brutálisak, fizikaiak, kiegyensúlyozottak lesznek, de nem uralják a játékot. „Azt akartuk, hogy a fegyverek ne törjék meg a játékot, hanem csak egy újabb eszközként hassanak,” mondja az igazgató, hangsúlyozva, hogy a kulcs az egyensúly, nem a nyers erő.
A dilemma nem új a stúdió számára. Már az első Dying Light idején is sokan panaszkodtak, hogy miért vannak fegyverek egy parkour- és közelharc-orientált játékban. A folytatásból teljesen eltávolították őket… mire jött a másik véglet: „Ha a Dying Light és a fegyverek Facebookon lennének, a kapcsolati státuszuk az lenne: ‘bonyolult'” – viccelődött Smektala, kiemelve, mennyire nehéz mindenkinek megfelelni anélkül, hogy a kreatív vízió sérülne.
Személyes kételyeik ellenére még a szkeptikusok is elismerik, hogy a The Beast a sorozat gyökereihez térhet vissza. Smektala szerint az új rész állandóan önmagához, az első játék élményéhez méri magát, ahol „egyedül érezted magad egy hatalmas városban, körülvéve zombikkal”. Ezt a hangulatot akarják megőrizni, több lehetőséggel, de az eredeti Dying Light DNS-ét megtartva.
Forrás: 3djuegos