TECH HÍREK – A 2 nanométeres chipsetek gyártási költségének növekedése miatt a dél-koreai techóriásnak át kell gondolnia a költségvetést.
A Samsung kénytelen lehet kínai vállalatokkal partnerségre lépni az OLED-panelek bizonyos anyagainak beszerzése érdekében. A cég eddig helyi, amerikai és japán beszállítóktól szerzett be alapanyagokat, mivel így elkerülhette a költségek felesleges emelkedését. Egy pletyka szerint azonban a 2 nm-es Exynos 2600 chipek előállítása már túl drága lehet a Samsung számára. A kínai cégekkel való együttműködés viszont azzal is járhat, hogy technológiát kell megosztaniuk, ami komoly kockázatot jelent.
Az Exynos 2600 prototípusa nemrég átesett a tömeggyártás első fázisán, a 2 nm-es GAA (gate-all-around) eljárással. A Samsung célja, hogy a hozamarányt először 50%-ra, majd 70%-ra növelje. Ha azonban ezt nem sikerül elérni, minden egyes GAA-ostya jelentős költséget ró a gyártóra. Amennyiben a Galaxy S26 valóban ezzel a chipkészlettel érkezik, az alacsony hozam drágábbá teszi az egyes készülékek előállítását.
A Korea Industry Post szerint a Samsung kínai gyártókkal léphet együttműködésre az alkatrészköltségek leszorítása érdekében. Amennyiben ez megvalósul, a Galaxy S26 modellek specifikációi javulhatnak, különösen az OLED kijelzők terén – ezen a területen a Samsungot korábban több kritika is érte, miközben a kínai versenytársak rendre kihasználták a cég elszalasztott lehetőségeit.
A Samsung legnagyobb versenyelőnye – a prémium külföldi anyagok alkalmazása OLED-technológiáiban – könnyen visszaüthet. A partneri viszony azt is jelenti, hogy a dél-koreai cég kénytelen lehet megnyitni egyes szellemi tulajdonait a kínai partnerek előtt, akik ezeket könnyen ellophatják vagy lemásolhatják. Mivel a Samsung jelenleg a legjobb mobil- és táblagépes kijelzőket gyártja a világon, ezek az információk óriási előnyt jelenthetnek a versenytársaknak.
Apple, amely számos eszközéhez a Samsung kijelzőit használja, szintén profitálhatna a költségcsökkentésből, ám egyelőre nem világos, hogy engedélyezné-e az ilyen partnerséget saját termékei esetében.
Forrás: WCCFTech, Korea Industry Post