A Dune: Awakening remek Steam-értékeléseket gyűjt be, de a PvP végjátékban olyan problémák merültek fel, amelyek miatt a Funcom komoly módosításokra készül. A fejlesztők reagálnak a közösség kritikáira, és ígérik: javítások és változások várhatók, különösen a mély sivatag légiharcainak, a földi ütközetek és a respawn rendszer kapcsán.
A Dune: Awakening sikeres rajtja ellenére is több bosszantó gond akad a játék végjátéki, főként PvP-orientált szegmensében. A sivatag mélye egy hatalmas, lakhatatlan terület, ahol értékes nyersanyagokért – például fűszerért és titánért – folyik a harc, ám a játékosok visszajelzései szerint ez jelenleg túlzottan az ornitopterekre épül. Azok, akik 60 órát töltöttek karakterük fejlesztésével, gyakran azt érzik: minden a levegőben zajló rakétaharcokon múlik, a földi, kardos-pajzsos összecsapások háttérbe szorultak.
Ráadásul egy furcsa „Mario-féle taposós” metajáték is kialakult, ahol a repülő játékosok egyszerűen rárepülnek a földi ellenfelekre, halálra zúzva őket, anélkül hogy ütközési sérülést szenvednének. Ez a rendszer nem igazán fair, ahogy többen megfogalmazták a Redditen is.
A földi összecsapások során a másik fő probléma a respawn-időzítés: körülbelül 12 másodperc után az elhullott játékosok szinte ugyanoda térnek vissza, ami miatt nehéz előretörni, hiszen az ellenfél azonnal visszatérhet. Többen a Last Oasis című, szintén sivatagi PvP játékhoz hasonlították a helyzetet, ahol hasonló gondok jelentkeztek. Jelenleg a nagyobb csapat mindig nyer, mert egyszerűen többen vannak, a kisebbek pedig vagy feladják, vagy nincs elég jó felszerelésük.
A kreatív igazgató, Joel Bylos reagált is a kritikákra, és kiemelte: „Dolgozunk rajta, sok változás és javítás jön, de türelmet kérünk a kivitelezéshez.”
Így a Funcom igyekszik bizonyítani, hogy a Dune: Awakening hosszú távon is életképes és fejlődőképes MMO lesz.
Forrás: PCGamer