Josh Sawyer, a Pillars of Eternity lényegében vezető embere kifejtette, hogy ha az Obsidian Entertainment megvalósítaná az új Pillars of Eternity-t, akkor milyen irányt képviselne.
A Pillars of Eternity 2: Deadfire egy olyan RPG, amely sosem kapta meg a neki kijáró figyelmet és érdeklődést. Alacsony eladásai nem kevés egzisztenciális szorongást okoztak az Obsidian számára, és a stúdió azóta is csak kacérkodik a folytatás gondolatával. Tegyük fel, hogy ez a folytatás hipotetikusan létezne, és tegyük fel azt is, hogy a stúdió 2019-ben végzi el ezt az egész újraértékelést. Mit csinálna most másképp a csapat? A Gamepressure-nek adott interjújában Josh Sawyer, a játék dizájnért felelős rendezője azt mondja, hogy valószínűleg 3D-re ugrana.
„Ezt már korábban is mondtam, és néhányan nagyon-nagyon kiakadtak emiatt, de azt hiszem, ha 3D-s környezetbe mennénk, akkor az egyik hiányosságunkat bepótolhatnánk. Mivel a Pillars of Eternity 2 izometrikus, nincs magasságérzet, és a környezet nem lehet olyan dinamikus. Ha összehasonlítod egy olyan játékkal mint a Baldur’s Gate 3, akkor rájössz, hogy ez a vonzerő nagy része. Azt hiszem, valamikor szeretnék látni egy olyan játékot, ami az összes Deadfire mechanikát használja, plusz több környezeti mechanikát, magassági veszélyeket és dinamikus terep dolgokat. Az szuper menő lenne. Szerintem a harmadik játéknak izometrikus 3D-snek kellene lennie, olyan környezettel mint a Baldur’s Gate 3. Az működne,” mondja Sawyer, valószínűleg arra a mély és tartós nosztalgiára utalva, amit a legtöbb ember a klasszikus CRPG-k iránt érez.
Ezzel tehát eléggé bátor feladatra vállalkozna az Obsidian, amitől idén már megjelent az Avowed, nemsokára jön a Grounded 2, továbbá a 80 dollárért (32 ezer forintért) megjelenő The Outer Worlds 2 is. Persze ez még csak feltételezés, ám a Microsoftot ismerve bekövetkezhet néhány év múlva.
A három dimenzióra váltás nagy fordulat lenne az Obsidiantól, de ez az első két rész rajongóinak okozhatna csalódást, így kissé kockázatos útra lépne a stúdió, ha hallgatna Sawyer elképzelésére.
Forrás: PCGamer, Gamepressure