MOZI HÍREK – „Radahn könnyű” – állítja az Elden Ring mozifilm rendezője, aki már ezzel is elhatárolódik az átlag gamertől: egyáltalán nem szégyelli, hogy használja a segítőket. A filmkészítő évek óta bevallottan gamernek vallja magát.
Az egyre nagyobb önbizalommal készülő videojáték-adaptációk világában most egy olyan hír látott napvilágot, ami sokakban felemás érzéseket kelt: tényleg készül az Elden Ring film, sőt már javában dolgoznak rajta. A FromSoftware legendásan nehéz címe, amely 2022-ben az év játéka lett, hatalmas siker volt, de filmvászonra adaptálni korántsem egyértelmű lépés, és legalább annyi kételyt keltett, mint amennyi kíváncsiságot.
Ha már valakinek meg kell csinálnia, legalább úgy tűnik, Alex Garland jó választás lehet. Az Ex Machina és az Annihilation rendezője nemcsak hogy jártas a sci-fi műfajban, de állítása szerint tényleg játszott is a játékkal. Nemcsak kutatásként, hanem szórakozásból – az IGN-nek elárulta, hogy éppen a hetedik végigjátszásánál tart, és szerinte Rahdan, a játék egyik leghírhedtebb főellenfele valójában kifejezetten egyszerű.
„Rahdan tényleg könnyű. Szerintem azért az, mert ha aktiválod azokat a karaktereket, akik segíthetnek a harcban, el is kezdik ütni, elvesznek, nem is tudom, a „életerejének” a felét, és neked már csak be kell fejezned. Az egész arról szól, hogy használd a hívó szimbólumokat.”
Ha ettől az idézettől összerándult a szemed, valószínűleg azok közé az Elden Ring-játékosok közé tartozol, akik valamiért zsigerből utálják a summonolást. A FromSoftware közössége mindig is kissé mazochista volt, és ennek a mechanikának az elutasítása már a kezdetek óta vita tárgya. Garland viszont a „megengedőbb” játékosok oldalán áll: ha ott a segítség, akkor biztosan nem véletlenül van ott.
„Malenia a nehéz dió”
Míg Rahdan nehézsége egyáltalán nem hatja meg a rendezőt, abban már egyetért a közösséggel, hogy Malenia az igazi kihívás. Az ellene alkalmazott filozófiája viszont ugyanaz, amit a Dark Soulsnál megtanult: próbáld újra és újra, amíg nem sikerül. Sokan adták már fel a From-játékokat az évek során, de Garland viccesen ahhoz hasonlítja a dolgot, mintha majmok gépelnének: ha elégszer próbálkozol, előbb-utóbb eltalálod a helyes billentyűt.
Garland már évek óta büszkén vállalja, hogy gamer, olyannyira, hogy a videojátékok a filmjeire is hatással voltak. Nemrég beismerte, hogy a Resident Evil első részében szereplő kutyák inspirálták a 28 nappal később zombijait, és a The Last of Us történetéből is sokat merített a filmhez. Garland szívesen beszél az Elden Ringről mint játékról, de a filmről egyelőre nem hajlandó elárulni semmit.
Forrás: 3djuegos