Elsőre talán a legpazarlóbb befektetésnek tűnhet egy stratégiai játékban, de pontosan ez mutatja meg, miért kell komolyan venni az új Trónok harca-játékot. A PlaySide csapata külön sárkánykutató részleggel dolgozik a Game of Thrones: War for Westeros projekten.
Az idei Summer Game Fest 2025 egyik legváratlanabb bejelentése egy új Trónok harca-játék volt. Bár a Netmarble nemrég kiadta a Kingsroad című nyílt világú RPG-t ebben a fantasy világban, a stratégiai műfaj eddig kimaradt George R. R. Martin univerzumából. A Game of Thrones: War for Westeros fejlesztője, a PlaySide most nem viccel: tényleg azt akarják adni a rajongóknak, amire vártak, miközben olyan kérdésekre is választ keresnek, mint például: felrobban-e egy sárkány, ha meghal?
Bár a sorozatban a Targaryen-ház az egyetlen, amely képes sárkányon repülni, az első évad végéig nem jelennek meg, igazi akcióban pedig csak a második évadtól láthatjuk őket. Ezért a sárkányokat övező mítosz csak egyre erősödött az évek során, viszont a Mások, valamint a történet sodrása ellen egyikük sem volt védett – így a sárkányhalál lassan természetessé vált.
Mivel az ausztrál stúdió tisztában van azzal, mennyi rejtély övezi a sárkányokat, Ryan McMahon, a játék rendezője hangsúlyozta: a fejlesztés során kiemelt figyelmet kaptak ezek a lények. „Van egy külön kis kutatás-fejlesztési részlegünk, amely csak a sárkányokkal foglalkozik. Emberek és projektek, amelyek csak a sárkányokra koncentrálnak,” – mondta a PC Gamer-nek. Ez a részletekre való odafigyelés jól mutatja, hogy a fejlesztők nem csak simán erős egységként kezelik a szárnyas bestiákat, hanem komoly háttérrel, logikusan illesztik be őket Westeros világába.
Az egyik legvitatottabb kérdés a csapaton belül az volt, hogy mi történik pontosan, ha egy sárkány elpusztul. Felrobban, mint egy bomba a benne rejlő tűzenergiától? Egyszerűen lezuhan és meghal? A sorozatban egyik sem fordul elő; mivel a későbbi évadok már nem Martin művei alapján készültek, ez már a találgatások terepe. Michael McAlister, a PlaySide globális marketingvezetője szerint az egyik spekuláció az, hogy a sárkányok „olyanok, mint a bombák”, és a haláluk pusztító következményekkel járhat a csatatéren.
A legjobb az egészben, hogy ezek a bizonytalanságok nem csak narratív elemek maradnak, hanem a játékmenetet is befolyásolják majd. Például egy halott sárkány robbanása akár stratégiai eszköz is lehet – „Leáldozzam taktikusan a saját sárkányomat egy ellenséges egységre, hogy mindenkit elkapjon a robbanás?” – teszi fel a kérdést McMahon.
Game Of Thrones: War for Westeros
Annak ellenére, hogy a fejlesztőcsapat imádja a sárkányokat, McMahon kiemelte, hogy a War for Westeros kizárólag a fő Trónok harca történetre koncentrál majd, és egyelőre nem tartalmaz más szériák (például a House of the Dragon) elemeit. Ennek oka főleg licencelési kérdés, de McMahon nem zárta ki, hogy később más karakterek és lények is felbukkanhatnak majd bővítésekkel.
Az eredeti HBO sorozatban a sárkányokat főként költségvetési okokból használták visszafogottan, most viszont mind történetileg, mind játékmenet szempontjából középpontba kerülnek. Az már biztos: a haláluk sem lesz néma, sem jelentéktelen esemény.
Ezzel a realisztikus megközelítéssel a Game of Thrones: War for Westeros az egyik legígéretesebb új stratégiai cím lehet, és minden eddiginél komolyabb Trónok harca-stratégia játékot kapunk.
Forrás: 3djuegos