A Halo Infinite elveszíti legértékesebb játékosait, miután a Forge Falcons, akik a játék pályáit és játékmódjait készítették, elhagyják a játékot a Halo Studios támogatásának és elismerésének hiánya miatt.
Már közel húsz éve annak, hogy a Bungie bemutatta a Forge módot a Halo 3-ban, majd a következő részek tovább bővítették ezt a formulát egészen a Halo Infinite-ig. A közösségi tartalomkészítést szolgáló mód lehetővé tette a játékosok számára, hogy új játékmódokat és pályákat hozzanak létre. 2022-ben a 343 Industries is elhozta ezt a lehetőséget a Halo Infinite-be, amelyet rögtön több száz rajongó kezdett el használni.
Közülük is kiemelkedett a Forge Falcons csapat, akik egy 24 fős battle royale játékmódot is terveztek a játékhoz. Most azonban a csapat közösségi oldalán jelentette be, hogy végleg búcsút int a játéknak, mivel a Halo Studios (korábban 343 Industries) soha nem értékelte, sőt, még csak el sem ismerte a munkájukat.
A Forge Falcons tagjai szerint alkotásaikat soha nem köszönte meg vagy emelte ki a stúdió, hiába lettek népszerűek vagy hivatalosan promotálva. „Sok hihetetlen tartalomkészítő hagyta abba a Halo Infinite-et a támogatás hiánya miatt, és őszintén szólva ez szégyen.” Hozzáteszik: nem a pénzért kezdtek el dolgozni, hanem a közösség kedvéért.
„A közösség alkotóinak megbecsülése és kezelése komoly átgondolást igényel, ha azt akarják, hogy valóban élvezetes és kifizetődő legyen az egész, mert jelenleg ez teljesen egyoldalú. Ha nem lenne ilyen támogató és összetartó a Halo közössége, ki tudja, hol tartana most a Forge Mode.” A csapat már elkészítette az utolsó Halo Infinite-projektjét, ezt hamarosan kiadják, de ezután már csak az Unreal Engine-ben (Fortnite) folytatják munkájukat. „Nagyon várjuk az új Halo-t és az új Forge Mode-ot, és tényleg reméljük, hogy a jövőben a fejlesztőeszközök és a támogatás is fejlődik, mert imádjuk a Halo-t, a közösséget és a Forge Mode-ot.”
Bár a Halo Studios időnként elismeri a közösség tagjait blogposztokban vagy trailerekben, valódi ösztönző programot – mint amilyen a Fortnite-ban működik – sosem vezettek be, így nem is csoda, hogy a Forge Falcons inkább a battle royale játéknál próbál szerencsét.
„A Forge tartalomkészítői ennél többet érdemelnek, és szomorú, hogy 2025-ben még mindig erről kell beszélni. Reméljük, ez informatív és őszinte visszajelzésként szolgál, nem pedig támadásként – egyszerűen csak ezt gondoljuk.”
Több hónap telt el azóta, hogy hivatalosan bejelentették: a Halo az Unreal Engine 5-re költözik. A stúdió azóta több projekten dolgozik, és Phil Spencer is utalt rá, hogy 2026-ban visszatér a Halo – akár egy új játék, akár egy remaster formájában.
Forrás: 3djuegos