Visszatér a klasszikus Onimusha – Az új rész leszámol a soulslike trenddel, de a hagyományokra esküszik

Mindenki azt hitte, hogy a Capcom történelmet ír első soulslike játékával, de az új Onimusha nemet mond a modernizmusokra. Az Onimusha: Way of the Sword sokkal hagyományosabb, mint elsőre tűnik: fókuszált, kemény harcokat kínáló játék lesz, de semmi több.

 

Az Onimusha sorozat 2026-ban tér vissza a Way of the Sword résszel – nem is akármilyen visszatérés ez, hiszen húsz év után jelenik meg az első fővonalbeli Capcom-játék ebben a legendás szériában. Mivel az elmúlt két évtizedben gyökeresen átalakult a játékipar, sokan úgy vélték, az új japán akciójáték is követi majd a trendeket: nyílt világ, soulslike harcrendszer, satöbbi. A rendező azonban gyorsan tisztázta, hogy hűséges marad a klasszikus Onimusha-szellemiséghez.

Az egyik kulcsmomentum a fejlesztésben az volt, hogy Miyamoto Musashi lesz a főhős, akit a legendás színész, Toshiro Mifune után mintáztak. Satoru Nihei, a projekt rendezője az Automaton magazinnak elmondta: két évbe telt megszerezni a jogokat Mifune arcának használatához. Ez idő alatt a csapat szándékosan a piac jelenlegi trendjeivel szembemenő játéktervet készített. „Ez sem nyílt világ, sem soulslike, ahol állandóan meghalsz és újrapróbálkozol” – magyarázta Nihei.

 

Onimusha: Way of the Sword – Sem nyílt világ, sem soulslike

 

A játék két fő mechanikával frissül: Deflect és Redirect. Ezek taktikusabbá teszik a harcot, különösen a főellenségek elleni összecsapásokban. A rendszer alapja az ellenfél kitartásának lemerítése – ez nyitja meg az utat az új Break Issen mozdulat előtt, amely a klasszikus Issen támadás továbbfejlesztett változata. Az újítások célja, hogy nagyobb stratégiai súlya legyen a párbajoknak, és még inkább jutalmazza a precizitást.

A változások ellenére a Capcom nem felejtette el a sorozat gyökereit sem. A klasszikus Issen támadás, amivel a kisebb ellenfeleket egy csapásra leteríthetjük, ugyanúgy visszatér, ráadásul megmarad a kivitelezés szigorú, kihívást jelentő szintje. Ugyanígy visszatér az Oni Glove és a lelkek elnyelésének képessége – ezek az Onimusha-világ védjegyei. Nihei hangsúlyozza: technikailag reboot, de mind a veteránokat, mind az új játékosokat meg szeretnék szólítani.

A felépítés is a klasszikusokat idézi: a mai nyílt világú trendek helyett a Way of the Sword lineáris történetmesélésre és pályákon keresztüli előrehaladásra épül. A fejlesztők szerint ez segíti megőrizni azt a tempót és hangulatot, amitől az Onimusha mindig is különleges volt. A cél: ötvözni a sorozat örökségét a modern dizájnnal, de úgy, hogy az alapélmény ne sérüljön. A pontos megjelenési dátum 2026-ban várható.

Forrás: 3djuegos

Spread the love
Avatar photo
theGeek is here since 2019.

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu