A CD Projekt RED (CDPR) ki akarja használni a The Witcher 3 óta megjelent erősebb hardvert a The Witcher új részében.
A The Witcher 4 fejlesztőcsapatának célja, hogy teljes mértékben kihasználja a The Witcher 3 megjelenése óta bekövetkezett generációváltást, és az Unreal Fest idei kiadásán bemutatott techdemóval már a kezdetektől fogva megmutatták, hogy valódi next-gen élményt szeretnének nyújtani. A GamesRadarnak nyilatkozva Jan Hermanowicz, a CDPR mérnöki fejlesztési vezetője elmondta, hogy a stúdió alkalmazkodik a hardverek, engine-ek és technológiák generációváltásához a sorozat harmadik részének megjelenése óta. A stúdió ezt a változást szeretné teljes mértékben kihasználni, hogy igazi újgenerációs élményt nyújtson.
Ezt az ambíciót azonnal meg kellett mutatni, ami a The Witcher 4 techdemójában Valdrest falu bemutatásához vezetett. Ez a falu több mint 300 NPC-t tartalmazott, ami a The Witcher 3 legnagyobb városához, Novigradhoz hasonlítható hatalmas karaktersűrűség, ami egyértelmű bizonyítékot szolgáltatott arra, hogy a CDPR mennyire komolyan gondolja a sorozat előző részéhez képest a továbblépést. A város, amelyet a játékosok felfedezhetnek, miközben Geralt Cirit keresi, Hermanowicz szerint valójában alapul szolgált Valdrest NPC-sűrűségének kialakításához, mivel a csapat sok időt töltött Novigradról készült felvételek átnézésével, megnézve, mit csináltak a múltban, mi működött és mit nem lehetett akkoriban megvalósítani. Így a stúdió biztosan nem vakon lép bele a felütésbe, hanem valójában arra építenek, amit már korábban is megcsináltak.
Bár ez csak egy techdemó, amely nem biztos, hogy teljesen reprezentatív a végleges játékra nézve, a The Witcher 4 első bemutatója valóban lenyűgöző volt, és nem csak azért, mert Valdrest faluja mennyire élőnek tűnt. A techdemó 60 FPS-sel, sugárkövetéssel (ray tracing) futott az alap PlayStation 5-ön, és mivel a stúdió a játékot konzolos megközelítéssel készíti ezt a játékot, nem kétséges, hogy nem fog megismétlődni, ami a Cyberpunk 2077 PlayStation 4/Xbox One megjelenésével történt, bár az Xbox Series S tulajdonosok nem biztos, hogy úgy élvezhetik a játékot mint azok, akik PlayStation 5-tel vagy Xbox Series X-szel rendelkezők, mivel a játék 60 FPS-sel való futtatása a kisebb Xboxon rendkívül nagy kihívás lesz.
A The Witcher 4 mindenesetre 2026 végéig szinte kizárt, hogy megjelenik!
Forrás: WCCFTech, GamesRadar