BÉTATESZT – Én még a régi Gears of Wart toltam, és most, hogy PS5-ön is kipróbáltam, legszívesebben visszautaznék az időben. A legvérmesebb élmény: már leteszteltük a Gears of War: Reloaded multiját PS5-ön, és elképesztően jó volt a tapasztalat.
A Gears of War: Reloaded tipikusan az a játék, amitől visszavágyik az ember a régi szép időkbe. Olyan nosztalgia-csapdát állít, amiből lehetetlen menekülni, visszahozva a PS3/Xbox 360-korszak hangulatát, amikor az életünk is, és a játékaink is egyszerűbbnek tűntek. Több órát toltam a Team Deathmatch módban, és már most alig várom a teljes játékot. Miután saját bőrömön tapasztaltam, mennyire szórakoztató a Gears of War: Reloaded multija, csak abban reménykedem, hogy a megjelenés után egy pörgős, aktív közösség vár majd rám, mindig készen egy gyors meccsre, az egyszerű, hamisítatlan örömért.
Az a multi, ami egy generációt meghatározott
A kontextusba vagy a sztoriba nem is nagyon tudtunk belekóstolni, hisz csak a multi kis szeletét próbálhattuk ki, de a Gears of War: Reloaded tökéletes példája annak a fedezékharcos lövöldének, ami évekkel ezelőtt végigsöpört a világon. Sokan már nem is emlékeznek rá, de a hetedik konzolgeneráció is megküzdött a maga bajaival, ezek közül az egyik a fedezék-alapú lövöldék túlburjánzása volt, amelyek ráadásul sokszor teljesen értelmetlenül kerültek online módokba. Még Harry Potter-játékokban is volt ilyen mechanika, varázslatokból fegyvereket csinálva!
Több név is felelős a trendért, de kétségtelenül a Gears of War óriási sikere indította el a lavinát. Az eredeti játék majdnem 20 éve, 2006-ban jelent meg, kizárólag Xbox 360-ra. A Reloaded nem ennek a felújítása, hanem a 10 éve kiadott Gears of War: Ultimate Edition remastere, ami már akkor is jelentősen feljavította az eredetit. Emiatt a játék látványvilága messze felülmúlja a legelső részt, de azért nem hozza teljesen a mostani generáció szintjét: a kampány grandiózusabb jelenetei hiányoznak. Viszont a teljesítmény drasztikusan javult: multiban akár 120 FPS, 4K felbontás, Dolby Vision-Atmos és HDR támogatás vár ránk. Persze, ha már a kezedben a kontroller, a grafika már csak mellékes lesz.
Sok meccs a Gears of War: Reloaded-ben olyan, mintha a Dark Souls lövöldés változatát játszanánk
PS5-ön próbáltuk ki, ami már önmagában is fura érzés, de van egy plusz adalék is: a DualSense használata. A Sony kontrollerének rezgése, a karakterek mozgásának és lövésének súlya, mind-mind óriási öröm a kézben. Ráadásul beépített hangok, láncfűrész-indítás, figyelmeztetések és effektek is fokozzák az élményt. Minden verzióban elérhetőek a különféle akadálymentesítési lehetőségek, amiket már a legelején kiválaszthatunk.
Ha teljesen újak vagyunk a szériában, a Gears of War: Reloaded egy külső nézetes fedezékharcos shooter, ami nyers, brutális, de elképesztően szórakoztató a kemény fegyverhasználat miatt. Minden fegyver kíméletlen: a gránátok, a Lancer láncfűrésze (az egyik legjobb játékfegyver valaha!), vagy a shotgun, ami egy lövéssel darabokra szaggat, ha eltalál. Az első hétvégén klasszikus Team Deathmatchet játszhattunk három pályán: Raven, Gold Rush és Deadlock. Ezek egyszerű, egyenes pályák, tele fedezékekkel és törmelékkel. Karakter- és fegyverskinek közül is válogathatunk, de mindenki ugyanazzal a felszereléssel indul: shotgun, láncfűrészes géppuska, pisztoly. A közelharc Lancerrel szó szerint kettéfűrészeli az ellent, véres, látványos animációval. Ha nem robbantottuk szét az ellent, gyorsan le kell fejezni, különben visszatér vagy társai feltámasztják.
Tiszta akció és szórakozás, se több, se kevesebb
A Gears of War: Reloaded sosem hagy pihenni, minden pillanatban őrületet csempész a harcokba. Itt vezették be az aktív újratöltést is: ha lelőnek, gombnyomogatással állhatunk talpra. Tiszta adrenalin az egész, kompromisszum nélkül, gyors respawnnal.
A fedezékharc extrém pörgős: futva becsúszhatunk a fedezékbe, mögüle célozhatunk vagy vaktában lőhetünk, átugorhatunk másik mögé – minden könnyedén, ösztönösen megy. A siker titka nem is a célzásban, hanem a mozgásban rejlik: futás, gurulás, gyors trükközés, aztán egy váratlan shotgun-lövés. Sok Gears meccs tényleg a Dark Souls shooter-változata: az ellenfelet át kell verni, hogy közelről szétcsaphassuk. Nincsenek bonyolult mechanikák, nincs más cél, mint egymást elintézni: letisztult arcade élmény minden sallang nélkül. Lehet, hogy a nosztalgia nem fog azonnal berántani, de ha ráérzünk, mennyire addiktív ez a multiplayer, akkor szinte felüdülés a maga egyszerűségével és gyorsaságával. A Gears of War: Reloaded augusztus 26-án érkezik PS5-re, Xbox Series X/S-re (Game Pass-ben is) és PC-re, cross-play és cross-save támogatással. Mi most csak a Team Deathmatchet próbáltuk, de a következő bétában a King of the Hill mód is kipróbálható lesz.
Játékosként a legőszintébb véleményem: kiváltságosnak érzem magam, hogy végre a lehető legjobb formában élvezhetem ezt a legendás élményt, és hogy ez a videojáték-történelem újra elérhető sokak számára. Fantasztikus érzés, hogy ennyi év után mindenki felfedezheti, miért formálta át a Gears of War egy egész játékosgeneráció gondolkodását. Vajon a mostaniak is értékelik majd? Megmarad a játék csak nosztalgiának, vagy sikerül újra elérni az online közösség új hullámát? Hamarosan kiderül.
-Herpai Gergely „BadSector”-