TECH HÍREK – A next-gen Xboxban és a PlayStation 6-ban is használatos technológia a raszterizációban, a sugárkövetésben (ray tracing, vagy rövidítve RT), illetve a mesterséges intelligenciában is nagyobb teljesítményre lesz képes.
Kepler_L2, egy megbízható bennfentes a NeoGAF fórumon osztott meg részleteket az AMD következő generációs grafikus architektúrájáról, az UDNA-ról. Ez várhatóan jövőre debütál az új Radeon GPU-kban, és ugyanúgy jelen lesz a PlayStation 6 és a következő generációs Xbox konzolokban is. Mindkét konzol ugyanazt a GPU-architektúrát használja majd, amely a sugárkövetés és az MI jelentős fejlődésére koncentrál.
A raszterizációs teljesítmény terén körülbelül 20%-os javulás várható az egy számítási egységre (CU) vetítve. Ez fontos előrelépés az RDNA 4-hez képest is, amely szintén fejlődött az RDNA 3-hoz képest. Ez persze egységenkénti előny, és az AMD várhatóan növeli is majd a CU-k számát a jövőbeli GPU-kban. Jelenleg a PlayStation 5 Pro 60, míg az Xbox Series X 56 CU-val rendelkezik. A PS5 Pro modernebb architektúrával bír, és az RT és MI teljesítménye állítólag már most is megfelel az RDNA 4-nek.
A Radeon RX 9070 XT 64 RDNA 4 CU-val rendelkezik, ami visszalépés a korábbi RDNA 3 GPU-k 96 CU-jához képest, de több játékban is megközelíti a korábbi zászlóshajókat, miközben jobb teljesítményt nyújt RT-ben és MI-ben. Ez a két terület lesz az AMD fő fókusza, mivel a játékipar egyre inkább a sugárkövetéses jövő és a teljesítményt felskálázó technikák (mint a frame generálás) felé mozdul.
A várakozások szerint mind az RT, mind az MI képességek kétszeres növekedést mutatnak majd. Az AMD már demonstrálta a path tracing képességeket a FSR 4 Redstone technológiában. A felskálázás és a képkockagenerálás jobb támogatása szintén gyorsabb MI-t igényel, ami új neurális és gépi tanulási technológiák révén valósulhat meg – ezek pedig nemcsak a képminőséget javítják, hanem a játékélmény stabilitását is növelik.



