Kissé furcsa, de való igaz: a Frost Giant StarCraft-klónja közel egy évvel annak megjelenése után kapta meg azt a funkciót, ami a játék nevében található!
Amikor a Stormgate megjelent, úgy érződött mint egy Blizzard-játék, amely nem rendelkezik azzal a csiszoltsággal, elégedettséggel vagy tiszta látásmóddal, ami a cég legjobb játékokat azzá teszi, amik. A Frost Giant azonban igyekszik javítani a játékán. Áprilisban a stúdió átdolgozta a Stormgate hányatott sorsú kampányát, átírva annak teljes narratíváját és küldetésszerkezetét. Most pedig a közönség egyik legjobban kért funkciójával bővült: azzal, amiről a játék a nevét kapta – a Stormgate-tel.
„Stormgate-nek neveztük el a játékot, pedig valójában nem is volt benne Stormgate, de ez most megváltozik, mert egy olyan nyilvánvaló, régóta kért, és annyira poénos funkciót fogunk bevezetni, hogy az egész játékot róla kellett elneveznünk. A tesztelés során láttuk, hogy a játékosok az egész játékstílusukat a viharkapuk köré fejlesztették. Átirányították a nyomulásokat, felosztották a seregeket, még 200 IQ-s viharkapu-rablásokat is összehangoltak, miközben egyidejűleg védtek egy szárnyat,” vallja be a Frost Giant szégyenlősen egy nemrég megjelent Steam blogban.
A játékban a viharkapuk lényegében masszív arcane viharok által generált dimenziós hasadékok, amelyek kulcsfontosságú helyeken jelennek meg a játék 1v1-es pályáin. A játékosok egységeket küldhetnek, hogy feltörjék ezeket a kapukat, és véletlenszerű jutalmakat kapnak. A Frost Giant szerint ezek nem a tipikus „+2 az Exo-nak” típusú bónuszok, hanem a csatatér radikális átalakítására tervezték őket. Ilyen például az első szintű Soulforge Relic (a Dark Creationt bevetjük egy baráti egység klónozására).
A Frost Giant végső soron a viharkapukat a creep campek helyettesítésére szánja. Ezek az MI-ellenségek kis előőrsei, amelyek rendszeresen újratermelődnek. Ennek oka elég egyszerű: a közösség szerint nem voltak szórakoztatóak, és nem volt érdemes foglalkozni velük az általuk kínált jutalmakért. Eddig a Frost Giant eltávolította a creep campeket a Stormgate három „létrás” pályájáról, bár más, egyéni játékokhoz készült pályákon még mindig léteznek.
A Stormgate funkció a tervek szerint hamarosan más játékmódokban is megjelenik.



