Spirit of the North 2 – Rókaland, Róka land

TESZT – Az Infuse Studio jó fél évtizeddel az első rész után jelentkezett a másodikkal, ami nem nagyon kapcsolódik az öt éve látottakhoz, és talán jobb is így, mert kb. abszolút ugyanazt hozza, amit a másik, és ebből adódóan nem nagyon fog erre sem emlékezni a közönség tizenkettő, sőt, legyünk őszinték, hat hónap múlva, úgyhogy ez egy újabb állati kaland, és ennél többet nem lehetett kihozni ebből. A mondatból sem.

 

Ez nem éppen az a játék, amiről az előző iromány végén szó volt. Sajnos. Úgyhogy vissza ahhoz, hogy két fény üldözi egymást az égen.

 

 

 Mindig a fénybe nézz

 

Szóval két fény üldözi egymást az égen. Ez két róka lelke. Aztán hirtelen lepottyan a harmadik (csillag születik, de nem tévében; csillagnemzés?). Többek között a medve, a holló, a szarvas és a farkas törzse volt a környező területeken, de a Grimnir sámán egy háborút indított, ami aztán lerombolt mindent. Így marad egy róka és egy holló, akinek meg kell mindent menteni, de a sámán a történet elején kiszabadul.

A történet ritkán utal az első részre, így annak ismerete nem kötelező. Az emberi építmények csak nyomokban figyelhetőek meg, mert ők párszáz éve eltűntek. A feladat a többi törzs totemjeihez való elérés, hogy megtisztítsuk őket Grimnir munkájától.

A kaland során a futás és ugrás után más mozdulatok is lesznek, ha a rúnákat és a megáldó bigyókat megtaláljuk, így például a dupla ugrás vagy az ideiglenes spirituális forma is bevethető lesz. Rókánk egyszerre csak egy tárgyat tud magával cipelni, és ebből ki lehet gyorsan következtetni, hogy igen, feladványokból sem lesz hiány, és ezek elhibázása itt-ott bekövetkezhet, ami aztán szépen visszavisz minket az előző checkpointig, és ezzel a kristályokat is ott hagyjuk a la Souls-halálok.

Aztán van skillfa is, amivel a HP-t, a spirituális energiát, vagy a kristályokat lehet fejleszteni. PlayStation 5-ön a játék hajlamos frame rate-et csökkenteni Quality módon, így javasolt a Performance mód használata. Ekkor viszont alaposan kimutatkozik, hogy látványra a Spirit of the North 2 nem valami erős. Kevés a jól meganimált modell, és gyakran a játék kifejezetten üresnek hat. És ettől függetlenül is abszolút úgy hat, hogy ez lényegében az első rész, csak minimális változtatásokkal, és megvilágítási hibákkal. Ha egy területről a másikra váltunk, akkor néha bizony töksötét minden.

Ilyenkor bizony felmerül a kérdés, hogy mi értelme van a játéknak (és ennek a karakterhalmaznak). A hangzás is korlátozott, a kezelés pedig kissé megkérdőjelezhető, mert például a dupla ugrás nem mindig működik úgy, ahogy az elvárható lenne. Pedig van egy nagy világ, ami felfedezésre vár, ám ugye hozzá kell tenni, amiről az imént szó volt. Kissé üres volt, és kb. 7,5 óra alatt végig is lehet játszani. Újrajátszhatóságról nem nagyon lehet beszélni, ami szintén nem valami jó. És ilyenkor van meglőve a karakterhalmaz elkövetője, hogy mi a fenével töltse ki a második oldalt, mert annyira semmilyen ez a játék, hogy már csak szuperlatívuszokban lehet ezt kifejezni.

 

 

Karón akadt róka

 

Szóval a művészeti irányzat annyira nem rossz, ugyanis dungeonönként eltérő tud lenni. A templomokban többféle egyedi mechanikát és képességet lehet szerezni, és talán a felfedezéssel kapcsolatos játékmenet-hurok is elfogadható. Aztán mégis ki kell jelenteni, hogy Grimnir finoman szólva is nevetséges rosszfiú. A történet felvezetése is kissé röhejes.

A mosómedvék (akiktől lehet vásárolni) cukik voltak, és még ott vannak a Wispek, amikkel a minidungeonöket lehet elérni. A puzzle-k kissé egyszerűek voltak, a holló pedig kissé nem úgy hangzott, ahogy kellett volna. A skillfában is vannak megfontolatlan dolgok, ugyanis ha a glide, azaz a siklás megszerzett képességé válik, a csökkenő fall damage fejlesztés irrelevánssá válik. Jobb lett volna kevesebb, de hasznosabb elem a fejlesztések tekintetében.

A platformeres szegmensek sem voltak annyira jók, ugyanis van egy kis kék jelző, ami mutatja, hogy hova ugrunk, ha ugrunk. Ennek implementációja egyszerre hasznos és bosszantó, mert néha szükséges, máskor pedig inkább korlátozó hatású.

Az Unreal Engine 5 itt is áldozatot szedett, ugyanis korábban már szó volt arról, hogy a teljesítmény nem jó, és bizony így, a megjelenés után nem sokkal tényleg érdekesen gyenge a teljesítmény (és ezért talán szükség is lenne két pontszámra, így PS5-ön az értékelés annyi, amennyi, PC-n meg fél pontot hozzá lehet tenni).

A játékról erősen az az érzés támadhat bennünk, hogy talán túl sokat akartak a fejlesztők megvalósítani, és végül semmit sem tudtak úgy megvalósítani, ahogy azt ők szerették volna.

 

 

Felejtős

 

A Spirit of the North 2 kap egy 6/10-et (PC-n ez 6,5/10), ugyanis szinte semmiben sem tudott maradandót alkotni. Ez egy olyan játék lesz, ami majd pár hónap múlva ott lesz az Epic Games Store-on ingyenes címként, és aztán emiatt sokan játszani fogják, majd el is felejtik ugyanazzal az elánnal. Ez a játék tehát nem hozott semmi olyasmit, ami miatt azt lehet mondani, hogy igen, érdemes kipróbálni – úgyhogy ha tetszett az első rész, akkor esetleg érdekes lehet, amúgy meg semmi értelme időt és karaktert pazarolni rá (egy hónappal a megjelenés után…?). Pont.

-V-

Pro:

+ A művészeti stílus
+ A templomok
+ …a holló

Kontra:

– Úgy lényegében minden más
– PlayStation 5-ön pocsék teljesítmény
– Mindenben kidolgozatlan…


 

Fejlesztő: Infuse Studio
Kiadó: Silver Lining Interactive
Műfaj: platformer
Megjelenési dátum: 2025. május 8.

Spirit of the North 2

Játékmenet - 5.7
Grafika - 6.3
Történet - 6.1
Zene/hangok - 5.9
Hangulat - 6.5

6.1

KORREKT

Minden téren kissé kidolgozatlan, és emiatt semmiben sem erős játék – tökéletes recept arra, hogy milyen ne legyen egy folytatás...

User Rating: Be the first one !

Spread the love
Avatar photo
Grabbing controllers since the middle of the nineties. Mostly he has no idea what he does - and he loves Diablo III. (Not.)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu