A Death Stranding 2 játékosai nem igazán tudják feldolgozni, hogy a PS5-ös változat mennyire gyors. Az új, továbbfejlesztett Decima Engine hajtja a játékot, a japán stúdió pedig odáig jutott, hogy a töltőképernyők szinte teljesen eltűntek.
A Death Stranding 2, Hideo Kojima legújabb játéka, mindenki száján ott van – de most nem a bonyolult történet vagy a rejtélyes karakterek miatt. Bár ezek sem elhanyagolható szempontok, a legtöbb játékost most a technikai teljesítmény döbbentette meg. A grafika önmagában is elképesztő a Decima Engine-nek köszönhetően, de a legtöbben azon ámuldoznak, hogy a töltőképernyők gyakorlatilag megszűntek: a játék betöltése annyira azonnali, hogy már-már „természetfeletti élményként” írják le.
A Death Stranding 2: On the Beach már a bemutatója óta felkavarta az állóvizet vizuális stílusával és történetmesélésével, most azonban egy sokkal hétköznapibb, de annál lenyűgözőbb részlet miatt ünneplik: a Kojima Productionsnak sikerült a töltési időket teljesen eltüntetni. Olyan kommentek, mint „Kojima lepaktált az ördöggel” vagy „ne pislogj, mert lemaradsz, szó szerint” rendszeresen előkerülnek Twitteren és Redditen – ez is jól mutatja, mennyire megdöbbentek és lelkesek a játékosok.
Mi van a Death Stranding 2: On the Beach töltőképernyői mögött?
A titok nyitja a technológiában rejlik. A Death Stranding 2 egy továbbfejlesztett Decima motort használ, amelyet a Guerrilla Games fejlesztett ki – ugyanezt a rendszert dolgozták ki a Horizon Forbidden West játékhoz is. Itt azonban az engine-t úgy optimalizálták, hogy tökéletesen együttműködjön a PS5 SSD-jével. Ez azt jelenti, hogy már a konzol főmenüjéből elindítva a játék, az adatátvitel a háttérben már a főmenü előtt elindul, így a tényleges töltési idők a másodperc töredékére csökkennek.
A Digital Foundry szakértői alaposan megvizsgálták a rendszert, és megerősítették, hogy a teljesítmény egyformán lenyűgöző mind a sima PS5-ön, mind a PS5 Pro-n. Egy mentés betöltése vagy egy újraéledés szinte azonnal megtörténik, a töltőképernyők annyira rövidek, hogy az átlagos játékos szinte nem is észleli őket. A játék algoritmusai kizárólag a legszükségesebb adatokat töltik be, optimalizálva a memóriát, és megszüntetve a felesleges várakozást.
Ez a technikai bravúr a Death Stranding 2-t az új konzolos hatékonyság mércéjévé tette, bizonyítva, hogy még ebben a generációban is tudnak újat mutatni. Összehasonlításképp: a Spider-Man: Miles Morales vagy a Spider-Man 2 esetén a töltési idő alig két másodperc – utóbbiban karakterváltásnál szinte azonnali –, a Forza Horizon 5-ben pedig egy gyors utazás csupán öt másodpercig tart, ami szintén azt mutatja, hogy a jó SSD-menedzsment minden játékban meglepetést okozhat.
Forrás: GameStar



