A Capcom végül mégis az egyjátékos offline irányba vitte el a játékot – mert a rajongók nem kértek a nyílt világú vagy online elemekből.
A Resident Evil Requiem eredetileg egy nyílt világú és potenciálisan online központú játék lett volna, de a Capcom végül elvetette ezt az irányt. A stúdió a Resident Evil Requiem Creator’s Message videójának bővített változatában elárulta, hogyan indult a fejlesztés: a játék rendezője, Nakanishi Koshi megerősítette, hogy a pletykák igazak voltak.
„Talán hallottatok néhány pletykát. Olyan dolgokról mint egy online Resident Evil vagy egy nyílt világú Resident Evil, amivel egy ideig kísérleteztünk. De végül, bár volt néhány érdekes koncepciónk, rájöttünk, hogy a rajongók nem ezt akarták látni vagy játszani. Így hát visszamentünk a tervezőasztalhoz, és megalkottuk azt, ami a Resident Evil Requiemhez vezetett.”
Ez a háttér információ jól megmagyarázza, miért kezdte Kawata Masachika producer a videót azzal, hogy világossá tette: a Resident Evil Requiem egy offline, egyjátékos cím lesz. Ez különösen érdekes annak fényében, hogy sok kiadó próbálja ráerőltetni az online fókuszt a klasszikus egyjátékos sorozatokra – még akkor is, ha a rajongók nem ezt szeretnék.
Elgondolkodtató, hogy más játékok – például a Dragon Age: The Veilguard – fejlesztésénél is hasonló kockázatok merültek fel, amikor a kiadók élő szolgáltatású modellt próbáltak ráhúzni hagyományosan történetközpontú RPG-kre. Az Electronic Arts is hosszú ideig erőltette ezt az irányt, mire végül rájöttek, hogy zsákutcába jutottak.
A Resident Evil Requiem 2026. február 27-én jelenik meg PlayStation 5-re, Xbox Series-re és PC-re.



