A Larian sikerét méltatja az Obsidian egyik kulcsembere – ők nem tudták volna megcsinálni

Josh Sawyer, az Obsidian tervezési igazgatója szerint ők nem tudtak volna akkora játékmenetbeli fordulatot végrehajtani, mint amit a Larian vitt véghez.

 

A PCGamer megkérdezte Sawyert arról, mit gondol a körökre osztott harc látszólagos győzelméről a szüneteltethető valós idejű (RTWP) harcrendszerrel szemben, és hogy miért vesztette el népszerűségét a körökre osztott megközelítés. Ez felvetette a kérdést: hogyan tudta a Larian ilyen sikeresen eladni ezt a váltást, míg az Obsidian ragaszkodott az eredeti stílushoz?

Sawyer szerint a Pillars of Eternity esetében a rajongók inkább dühösek lettek volna, ha kihagyják az RTWP-rendszert. Ez az ellentét a Kickstarter-támogatók nosztalgiája és a stúdió újítási vágya között fontos szerepet játszott Sawyer 2016-os GDC-előadásában. Az Obsidian végül a Deadfire című folytatás utáni frissítésében vezette be a körökre osztott módot.

 

„Sosem volt a mi technológiánk”

 

„Mindig is jobban kedveltem a körökre osztott mint az RTWP-s játékokat. Különösen a Deadfire esetében úgy gondolom, hogy nagyon jó munkát végeztünk az RTWP elérhetőbbé tételében, de örülök, hogy a körökre osztott rendszer tűnik győztesnek. Remélhetőleg egy nap tudok majd egy körökre osztott harcokkal rendelkező játékon dolgozni” – mondta Sawyer.

„Nem akarom azt mondani, hogy megúszták a Baldur’s Gate 3-ban, de végül azért erőltették meg magukat, mert a Larian már korábban is csinált körökre osztott rendszert, míg az Obsidian nem” – tette hozzá.

„Mi csináltuk a South Park: The Stick of Truth-ot, de azon kívül soha nem csináltunk körökre osztott játékot. Nem mondhattuk, hogy ez a mi technológiánk, és az erre épül. Míg a Lariannak volt ilyen technológiája, és szerintem az emberek jobban bíztak bennük, mert szerették a Divinity-t. A Divinity: Original Sin 2 nagyon jól fogyott. Szóval ha az tetszett, akkor valószínűleg valami hasonlót fogsz kapni” – zárta gondolatait.

Remélhetőleg az Obsidian a jövőben megvalósíthat egy teljesen körökre osztott szerepjátékot.

Forrás: PCGamer

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)