Kojimától azt kérdezték, miért kevés a japán színész a játékában, a Death Stranding 2 atyja pedig a „bőrproblémára” hivatkozott. Szerinte az ázsiai nők és fiatalok „gyönyörű, puha bőre” miatt nehéz valósághűen visszaadni a bőrszínt a videojátékaiban.
Hideo Kojima egy valódi fenomén, aki a Metal Gear Solid-tól egészen a Death Stranding 2-ig egyre magasabb szintre emelte a videojátékos rendezést – utóbbi, június 26-án megjelent alkotása simán a 2024-es év játéka lehet. Aki végigjátszotta a Kojima Productions játékait, már felfigyelhetett arra, hogy a japán direktor inkább nyugati színészeket választ, mint honfitársait. Kojima most meg is magyarázta, miért van ez így.
A japán színészek bőrének „problémája”
A rendező szerint két fő oka is van annak, hogy kevés japán színészt látunk a projektjeiben. Az első a nyelvi akadály: Kojima ragaszkodik a natív angol anyanyelvű színészekhez, ahogy ezt az IGN Japan-nek adott interjúban is hangsúlyozta. „Más színészekkel Los Angelesben vettünk fel a stúdióban, szóval probléma, ha nem beszélnek natív angolsággal.”
„Olyat kerestem, aki japánul és angolul is natív szinten beszél, de nehéz ilyet találni.” Jelenleg a Death Stranding 2-ben egyetlen japán színésznő, Shioli Kutsuna szerepel, aki Rainy karakterét alakítja. „Kutsuna Ausztráliában nőtt fel, beszél angolul, és mikor találkoztam vele, nagyon szimpatikusnak tűnt, így eldőlt, hogy együtt dolgozunk.” Kojima ugyan szeretne több japán színészt is szerepeltetni, de van egy másik, egészen különleges akadály is: a bőr.
Hideo Kojima részletesen kifejtette, hogy a fiatal japán színészeknél és színésznőknél gyakran problémát okoz a „sima, tökéletes” arcbőr, ami az ázsiai arcokra jellemző. Ez nem jelent gondot idősebb színészeknél vagy olyanoknál, akiknek szeplői vannak, mert náluk jobban ki lehet dolgozni az arc textúráját. „Nehéz elérni, hogy az ázsiaiak hasonlítsanak a valódi megfelelőjükre a játékban. Különösen a nőknek és a fiataloknak van gyönyörű, nagyon sima bőrük. Az ázsiaiak, nem csak a japánok, híresek a szép, sima bőrükről, ezért néha úgy néznek ki, mintha CG lennének.”
„Ezzel szemben idősebb embereknél vagy szeplőseknél könnyebb kidolgozni a részleteket. Próbálkoztam már japán színészekkel, de nehéz elérni a valósághű megjelenést. Most új technológiát használtam, és egész elégedett vagyok az eredménnyel – de persze szeretném még tovább fejleszteni ezt is.” Kojima hozzátette, hogy egyszer nagyon szeretne japán környezetben játszódó játékot készíteni, amiben természetesen japán színészek is helyet kapnának.



