A PlayStation most tényleg komolyan gondolja: a Sony szerint a következő konzoljuk grafikája „át fogja lépni a határokat”, amiket eddig ismertünk. A vállalat megerősítette, hogy az AMD-vel közösen fejlesztett Project Amethyst valódi fordulópont lehet a videojátékok világában, mind vizuális, mind technológiai szempontból.
Már korábban kiderült, hogy a PlayStation és az AMD szoros partnerségben dolgoznak a játékélmény tökéletesítésén. Az év végén bejelentett együttműködésből született meg a Project Amethyst, amely a digitális játékok grafikáját és játszhatóságát igyekszik új szintre emelni. Az elmúlt hetekben kevés friss információ érkezett erről az ambiciózus projektről, de most a két cég ismét megerősítette elkötelezettségét: minden eddiginél látványosabb, határokat feszegető vizuális élményre készülnek, amely a PlayStation jövőbeli hardvereiben is helyet kap majd.
Jack Huynh, az AMD vezetője az X-en közzétett nyilatkozatában külön kiemelte a PlayStationnel, illetve Mark Cerny-vel (aki többek között a PS5 Pro főmérnöke) közös fejlesztéseket. Rámutatott, hogy a Project Amethyst „a gépi tanulásra épülő grafikai és játéktechnikai újításokra fókuszál”, és a két márka együttműködése két fő cél köré épül. Egyrészt egy olyan architektúra tervezésén dolgoznak, amelyet kifejezetten a gépi tanulásos munkafolyamatokra optimalizálnak a játékokban – ez új generációs hardverek megjelenését vetíti előre. Másrészt „olyan magas minőségű neurális hálózatokat fejlesztenek, amelyek valós időben képesek lesznek új szintre emelni a grafikai élményt”.
Összefoglalva, a PlayStation az AMD-vel közösen dolgozik azon, hogy a rajongók soha nem látott részletességű, lélegzetelállító grafikát kapjanak, az Amethyst projekt eredményeit pedig a jövő játékai is élvezni fogják.
„A videojátékok jövője fényes”
A Project Amethyst tehát nem egy üres ígéret, hanem egy olyan fejlesztési program, amelynek már most látszanak az első eredményei – és ezek folyamatosan fejlődnek majd. „Ez nem csak elmélet – ez egy közösen fejlesztett valóság” – írja Huynh. „A hardveres újításoktól a szoftveres fejlesztésekig okosabb és hatékonyabb megoldásokat szállítottunk le, mint például a FSR 4-ben debütált Super Resolution, és most már gépi tanuláson alapuló Frame Generation és Ray Regeneration megoldásokat készítünk a FSR Redstone-ban.”
„És ez még csak a kezdet,” hangsúlyozza. „Óriási lehetőségek előtt állunk, és hihetetlenül büszkék vagyunk arra, amit eddig elértünk. A videojátékok jövője ragyogó – és még csak most indultunk el az úton.”
Forrás: 3djuegos



