Már John Romero (DOOM) új játéka sincs biztonságban az Xbox-tarolás közepette, és a legaggasztóbb, hogy a fejlesztőcsapat is a levegőben lóg. A Microsoft leállította a Romero Games (John és Brenda Romero stúdiója) új címének fejlesztési támogatását.
Még mindig tart a játékipar legújabb földrengésének utórezgése: a Microsoft több mint 9 000 alkalmazottat bocsátott el, köztük rengeteg Xbox-munkatársat, miközben olyan címeket kaszált el, mint a Perfect Dark és az Everwild (magyar címe: Örök Vadon). Mostanra az is kiderült, hogy a techóriás a Romero Gamesnél készülő új játék fejlesztési költségvetését is megvonta – ezt a stúdiót a DOOM atyja, John Romero és Brenda Romero alapította. Így a csapat teljesen bizonytalan helyzetbe került, és „kénytelen gyorsan lépni, hogy támogassa az egész stábot”.
A Romero Games az X-en (korábbi Twitter) jelentette be a drámai fordulatot: „Tegnap este értesültünk arról, hogy kiadónk törölte játékunk finanszírozását, több más, még be nem jelentett projekttel együtt. Ez egy felső vezetői stratégiai döntés volt, ami teljesen kívül esett a mi látókörünkön és befolyásunkon” – olvasható Brenda Romero üzenetében. „Nagyon sajnáljuk, hogy semmit, de semmit nem tehettünk ennek elkerüléséért.”
„Ez semmilyen formában nem a munkánk minőségét vagy a csapat teljesítményét tükrözi” – teszi hozzá. „Minden mérföldkövet időben teljesítettünk, mindig elismerést kaptunk, az összes belső teszten simán átmentünk. Végtelenül büszkék vagyunk a projektünkre és erre a csapatra, akikkel valaha dolgoztunk – ez volt a legjobb társaság.”
„Most azt vizsgáljuk, hogyan tudnánk továbbmenni, és igyekszünk gyorsan támogatni mindenkit a csapatból. Sokan közülünk már egy évtizede, sőt, néhányan húsz éve együtt dolgozunk. Borzalmas nap ez mindannyiunknak, és összetört szívvel mondjuk, hogy így kellett végződnie.” A Romero Games tehát most minden lehetőséget számba vesz, hogy életben maradjon, és a közösség segítségét is kéri, ha bárki tud bármilyen lehetőségről vagy támogatásról, ami segíthetne a stáb tagjainak.
A Romero Games közleményében ugyan nem nevezi meg a Microsoftot, de a hír tökéletesen egybeesik az utóbbi napok leépítéseivel. Sőt, Christoph Redl grafikus is megerősíti: „Sajnos az Xbox legutóbbi leépítései miatt elvesztettem az állásomat a Romero Gamesnél” – írja az X-en. John Romero is megszólalt: „Ezek a legjobb emberek, akikkel valaha együtt dolgoztam, és fáj kimondani, hogy a játékunk és a stúdiónk is a leépítés áldozata lett.”
Xbox – óriási elbocsátási hullám söpört végig
Ahogy a cikk elején is említettük, a Microsoft mostani lépései nemcsak projektleállításokat és forrásmegvonásokat jelentettek, hanem valóságos elbocsátási hullámot indítottak el a cég különböző részlegein. Az információk cseppenként szivárogtak ki, de már biztos: a döntés érintette a Call of Duty fejlesztőit, a Forza Motorsport csapatát (a dolgozók közel 50%-át elküldték), a King Barcelona részleget (200 embert), sőt, több ZeniMax Online Studios irodát is.
Forrás: 3djuegos



