Akkora elvárásról van szó, amit nehezen tudunk komolyan gondolni… úgyhogy bele sem merünk gondolni, mekkora következménye lesz az esetleges kudarcnak.
Kívülről nézve a Battlefield 6 (ami még nem kapta meg a hivatalos címet) körüli hangulat elég jó. A kreatív irányvonal, amely lényegében a Battlefield 3 és 4 újracsinálását takarja, az embereknek tetszik, amit a Redditre folyamatosan kiszivárgó játéktesztekből látnak.
Belülről nézve a Battlefield 6 fejlesztése jobban is haladhatna. Ahogy azt az Ars Technica részletezte, az Electronic Arts nagyszabású, több stúdiót érintő stratégiája a Battlefield jövőjét illetően inkább kaotikusnak mint harmonikusnak bizonyult.
A Battlefield 6 költségvetése a hírek szerint 400 millió dollár fölé duzzadt, a sztori mód messze elmarad a többjátékos módtól, a főbb funkciók még nem dőltek el, miközben a projekt már az alfába lép, a kiadó vezetősége pedig olyan égbe szökő elvárásokat támaszt, amelyeket még maguk a fejlesztők sem tartanak reálisnak… 100 millió. Ezt a játékosszám-célt tűzte ki az Electronic Arts a Battlefield 6 számára egy meghatározott időszakra, amelybe a megjelenés utáni időszak is beletartozik.
Ez ambiciózus cél egy olyan sorozat számára, amely a Call of Duty-hoz képest mindig is hiánypótló volt, és amelynek mainstream jelentősége az elmúlt években csökkent.
Az Electronic Arts egyik alkalmazottja szerint nyilvánvaló, hogy a Battlefield még soha nem ért el ilyen számokat, és fontos megérteni, hogy nagyjából ugyanebben az időszakban a Battlefield 2042 is csak 22 milliót ért el. Még a sorozat erejének csúcsán is, a Battlefield 1 során is talán 30 millió fölé tudott csak jutni a franchise.
Az Electronic Arts azt reméli, hogy az ingyenesen játszható battle royale mód, amelyet az Ars Technica a Battlefield 6 alapvető ajánlatának nevez, segít áthidalni a közönség közötti szakadékot. Hallottunk már pletykákat egy battle royale módról a játéktesztek kiszivárgása révén, de ez a Call of Duty: Warzone-szerű megközelítés, hogy a battle royale-t ingyenessé teszik, miközben a hagyományos Battlefield-élményért pénzt kérnek, újdonság.
Az Ars Technica forrásai szerint (a DICE számos fejlesztője is ide tartozik) nagyon kevesen tartják reálisnak a 100 milliós célt… ebből mekkora visszasülő puska lesz?
Forrás: PCGamer, Ars Technica