9 ezer embert küldött el a Microsoft, ami ezután MI-eszközökre buzdítja a fejlesztőket!?

A Microsoft egy olyan kerekasztal-beszélgetésre invitálja a fejlesztőket, hogy MI-eszközökről beszélgessenek…

 

A Microsoft két napja 9 000 alkalmazottat bocsátott el világszerte, de nem világos, hogy ebből mennyi érintette konkrétan az Xbox vagy a videojátékos üzletágat. A hírek szerint a leépítések egy része közvetlenül az MI-kezdeményezésekhez köthető, és több érintett úgy nyilatkozott, hogy a vállalat célja az emberek gyors lecserélése mesterséges intelligenciával.

Joggal gondolhatnánk, hogy ezek után a Microsoft legalábbis visszafogottabban népszerűsíti majd a mesterséges intelligencia eszközeit — akár nyilvánosan, akár a háttérben. Ennek ellenére Brandon Sheffield, a Necrosoft Games vezetője közzétett egy emailt, amelyet a Microsofttól és az ID@Xbox programtól kapott. A levél szerint meghívták egy kerekasztal-beszélgetésre a Gamescomon, ahol a Microsoft arról fog beszélni, hogyan alkalmazzák az MI-t a fejlesztési és kiadási folyamatokban.

Sheffield bejegyzése alatt több fejlesztő is jelezte, hogy ők is megkapták a meghívót. Benjamin Rivers, torontói független fejlesztő egyenesen annyit írt: „Rohadjanak meg”, amivel Sheffield egyet is értett.

A pontos szám, hogy hány fejlesztőt érintettek a videojátékos üzletágban ezek az elbocsátások, továbbra sem ismert. Az viszont biztos, hogy ezek tapasztalt, veterán fejlesztőket érintettek, akik olyan szaktudással rendelkeztek, amit a Microsoft által erőltetett MI-eszközök valószínűleg nem tudnak pótolni. Mindeközben azok a vezetők, akik ezekért a hibás döntésekért felelősek, még mindig megtarthatták pozíciójukat.

Úgy tűnik, hogy ha valóban hatékonyabb játékfejlesztést szeretnének, az nem a drága és sok pénzt felemésztő MI-eszközökben, hanem a tapasztalt szakemberek megbecsülésében rejlik. A végső tanulság ismét az, hogy a becsületes dolgozók távoznak, miközben a vezetők kevesebb bérköltség mellett még többet kereshetnek.

Forrás: WCCFTech, Bsky

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu