A Microsoft egy olyan kerekasztal-beszélgetésre invitálja a fejlesztőket, hogy MI-eszközökről beszélgessenek…
A Microsoft két napja 9 000 alkalmazottat bocsátott el világszerte, de nem világos, hogy ebből mennyi érintette konkrétan az Xbox vagy a videojátékos üzletágat. A hírek szerint a leépítések egy része közvetlenül az MI-kezdeményezésekhez köthető, és több érintett úgy nyilatkozott, hogy a vállalat célja az emberek gyors lecserélése mesterséges intelligenciával.
Joggal gondolhatnánk, hogy ezek után a Microsoft legalábbis visszafogottabban népszerűsíti majd a mesterséges intelligencia eszközeit — akár nyilvánosan, akár a háttérben. Ennek ellenére Brandon Sheffield, a Necrosoft Games vezetője közzétett egy emailt, amelyet a Microsofttól és az ID@Xbox programtól kapott. A levél szerint meghívták egy kerekasztal-beszélgetésre a Gamescomon, ahol a Microsoft arról fog beszélni, hogyan alkalmazzák az MI-t a fejlesztési és kiadási folyamatokban.
Sheffield bejegyzése alatt több fejlesztő is jelezte, hogy ők is megkapták a meghívót. Benjamin Rivers, torontói független fejlesztő egyenesen annyit írt: „Rohadjanak meg”, amivel Sheffield egyet is értett.
A pontos szám, hogy hány fejlesztőt érintettek a videojátékos üzletágban ezek az elbocsátások, továbbra sem ismert. Az viszont biztos, hogy ezek tapasztalt, veterán fejlesztőket érintettek, akik olyan szaktudással rendelkeztek, amit a Microsoft által erőltetett MI-eszközök valószínűleg nem tudnak pótolni. Mindeközben azok a vezetők, akik ezekért a hibás döntésekért felelősek, még mindig megtarthatták pozíciójukat.
Úgy tűnik, hogy ha valóban hatékonyabb játékfejlesztést szeretnének, az nem a drága és sok pénzt felemésztő MI-eszközökben, hanem a tapasztalt szakemberek megbecsülésében rejlik. A végső tanulság ismét az, hogy a becsületes dolgozók távoznak, miközben a vezetők kevesebb bérköltség mellett még többet kereshetnek.