Hiába tetszett állítólag az Xbox-vezér Phil Spencernek a játék néhány hónapja, még ez sem volt elegendő ahhoz, hogy ne töröljék…
A Microsoft a héten 9000 embert küldött el, és ez az Xboxot és a játékipari részleget is érintette, ami több törölt projekttel járt. Köztük volt a The Elder Scrolls Online-t fejlesztő ZeniMax Online Blackbird kódnevű, még be sem jelentett projekt. A fejlesztése jól haladt a játék engine-jével kapcsolatos korai problémák ellenére. Ez egy külső nézetes lövöldözős játék volt, amely sci-fi környezetben játszódott volna, és a játékmenet egyik fő szempontja a játékosok mozgása volt: a játékosok képesek voltak dupla ugrásra, szökdelésre, a csáklya használatára és a falmászásra. Ez ugyanolyan kulcsfontosságú volt a játékmenet szempontjából, mint a lövöldözés.
A True Achievements azt állítja, hogy a játékosok egy Revenant nevű karaktert irányíthattak volna. Ez egy idegen szindikátusnak dolgozó ügynök egy távoli, szökőárral elzárt bolygón, Soterián. Soteria állítólag az egyik oldalán jégbolygó volt, míg a másik oldalát állandóan nyomasztó napfény izzasztotta, középen pedig egy The Twilight Band nevű terület volt, amely ténylegesen lakható volt. Volt egy PAN nevű érző mesterséges intelligencia; egy idegen faj, amely azt hitte, hogy jobb, mint mindenki más; különböző szindikátusok, amelyek oldalán a játékosok állhattak; egy vízi idegen faj; egy szőrös idegen faj, és egy idegen faj, amely képes volt az elménk mélyét megtisztítani a titkokért. Mind szilárd alapanyagok voltak egy sci-fi világ megalapozásához.
A küldetésekben akár négy játékos is részt vehetett, néhány nagyobb küldetésben akár hatan is játszhattak egyszerre. Az emberek is beleillettek a történetbe: a különböző idegen fajok érthető módon óvatosak az emberekkel szemben, miután egy magas rangú idegen tisztet megöltek egy emberi környéken. Innen jött a Blackbird alien noir témáinak nagy része, ahogy a gyilkosság mögötti rejtélybe ástuk bele magunkat, és emelkedtünk felfelé a ranglétrán ebben a sci-fi világban.
Ezek alapján a Blackbird valami sokkal nagyobb léptékű lett volna a The Elder Scrolls Online-nál. Soha nincs garancia arra, hogy bármelyik játék siker lesz, de ezek alapján ígéretes lett volna. A törlése egy szégyenfolt marad a Microsoft jelenlegi vezetőségének örökségén és azon egyértelmű képtelenségükön, hogy tehetséges fejlesztőket és stúdiókat irányítsanak.
Forrás: WCCFTech, True Achievements