Hatalmas siker volt az Xbox vezetőségén belül a ZeniMax törölt MMO-ja?

Úgy tűnik, hogy hiába aratott nagy sikert a ZeniMax Destiny-szerű MMO-lövöldéjének korai demója, ez sem volt elég a túléléshez.

 

A Microsoft megkezdte legújabb leépítéshullámát, amely ezúttal 9000 alkalmazottat érint — miután az elmúlt két évben már több mint 12 000 munkavállalót bocsátott el. A megszorítások következményeként stúdiókat zártak be, játékokat töröltek – köztük a ZeniMax egyik titokban fejlesztett MMO-ját is, a Blackbird kódnevű projektet, amelyről azt állítják, az Xbox felsővezetése odáig volt érte, mielőtt hirtelen leállították volna. A Bloomberg szerkesztője, Jason Schreier szerint a Blackbird fejlesztése még 2018-ban indult. A Destiny-hez hasonló, sci-fi noir stílusú, külső nézetes MMO-lövöldét egy 300 fős csapat készítette. A játékmenet erősen épített a vertikalitásra és az akrobatikus mozgásra – volt benne csáklyázás, falmászás és levegőben történő dashelés is.

A Blackbird állítólag nagy sikert aratott az Xbox vezetőinél. A fejlesztést ismerő források szerint Phil Spencer, az Xbox vezére annyira le volt nyűgözve egy márciusi belső demó alatt, hogy Matt Booty-nak, az Xbox Game Studios vezetőjének szó szerint ki kellett tépnie a kontrollert a kezéből, nehogy lekésse a következő meetinget. Minden jel pozitívnak tűnt, és a fejlesztés a 2028-as előzetes megjelenési dátum felé haladt. Szerdán azonban a fejlesztők beléptek a Slackre, és azt látták, hogy a játék vezető producerének és kreatív igazgatójának fiókjai eltűntek. Ezt követte egy délelőtti megbeszélés, ahol bejelentették nekik, hogy a Blackbird projektet határozatlan időre jegelik. Az incidens után a csapat tagjai elvesztették Slack-hozzáférésüket is, és ezzel gyakorlatilag egy munkahelyi purgatóriumba kerültek, miközben a Microsoft tárgyalásokat folytat a tavaly alakult ZeniMax-szakszervezettel a végkielégítésekről.

Egy jól ismert MMO-fejlesztő ígéretes projektjének leállítása rendkívül lehangoló, különösen úgy, hogy közben a Microsoft és az Xbox is rekordokat emleget. Az elbocsátások bejelentésekor Phil Spencer az alkalmazottaknak küldött belső körlevélben még azt írta: a játékdivíziónak több játékosa, több játéka és több eltöltött játékórája van, mint valaha. A Microsoft 2024-es éves jelentésében pedig Satya Nadella vezérigazgató azt közölte, hogy a vállalat működési nyeresége elérte a 109 milliárd dollárt — ez 24%-os növekedést jelent az előző évhez képest.

Forrás: PCGamer, Bloomberg

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu