Leslie Benzies, a Grand Theft Auto egykori producere kissé paranoiásnak tűnik, ha tényleg arra fogja a MindsEye katasztrófáját, hogy belső és külső szabotőrök akarták tönkretenni a játékot és a stúdiót.
Az IGN értesülései szerint a Build a Rocket Boy vezérigazgatója július 2-án egy rövid videóhívásban végre megszólította a munkatársakat, és kijelentette: a stúdió nehézségeiért „belső és külső szabotőrök” felelősek. A hívás során Benzies ragaszkodott ahhoz, hogy a stúdió újra talpra áll, és újraindítja a MindsEye-t, miközben ismét a feltételezett szabotőröket okolta a játék bukásáért. Ez már a második alkalom, hogy a stúdió egyik vezetője hasonló kijelentést tett: a játék megjelenése előtt nem sokkal Mark Gerhard társigazgató is beszélt arról, hogy összehangolt akció zajlik a stúdió és a projekt ellehetetlenítésére.
Bár szó van róla, hogy a MindsEye valamikor újraindulhat, a stúdió helyzete jelenleg igencsak kilátástalan. Állítólag több mint 300 fő, a Build a Rocket Boy és a 2024 végén felvásárolt PlayFusion alkalmazottjai kaptak „veszélyeztetett státuszú” értesítéseket. A helyzet ezzel jóval súlyosabbnak tűnik, mint egy hónappal ezelőtt, amikor először jelezték az elbocsátások megkezdését.
A jelek szerint a MindsEye minden idők egyik leglátványosabb videojátékos bukásává válik. Már akkor gyanút foghattunk volna, amikor a Build A Rocket Boy két vezetője néhány nappal a megjelenés előtt elhagyta a céget. A játék rengeteg technikai hibával és játékmenetbeli problémával küzd, így az újraindítása valódi kihívást jelent. A folyamatos leépítések árnyékában pedig egyelőre nem világos, hogy egyáltalán létezik-e konkrét terv a projekt újjáélesztésére, és ha igen, hogyan valósítanák meg.
Az viszont biztos, hogy ez a történet is rávilágít: nem lehet véletlen, hogy a Grand Theft Auto korábbi epizódjaiban is rendre felbukkantak a különféle összeesküvés-elméletek. Talán épp Benzies stílusa tükröződött ezekben is…